سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی هیئت حزب الله با وزیر خارجه روسیه درباره تشکیل دولت لبنان و تحولات منطقه

هیئت حزب الله لبنان صبح امروز با وزیر خارجه روسیه درباره مساله تشکیل دولت جدید لبنان و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت حزب الله لبنان که روز گذشته طی سفری رسمی وارد روسیه شد، امروز با «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

«محمد رعد»، رئیس هیئت حزب الله در سفر به روسیه درباره صبح امروز با وزیر امور خارجه روسیه گفت که دیداری دوستانه و صریح بود و دو طرف درباره موضوع تشکیل دولت جدید در لبنان مذاکره کردند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: دیدار و فضای گفت وگوها دوستانه و بسیار صریح بود و درباره تحولات اوضاع در منطقه و چگونگی تحکیم ثبات در منطقه و جلوگیری از تصمیم گیری فردی از طریق حمایت از تروریسم برای کنترل سرنوشت ملت های منطقه رایزنی کردیم.

رعد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در گفت وگوها درباره مساله تشکیل دولت جدید لبنان با وزیر امور خارجه روسیه صحبت شد یا نه، گفت: در راستای گفت وگوها برای تشکیل دولت جدید لبنان به روسیه آمدیم.

وی درباره امکان تامین واکسن ویروس کرونا در لبنان از روسیه نیز اشاره کرد که دو طرف متعاقبا درباره این موضوع رایزنی خواهند کرد.

انتظار می رود این سفر سه روز به طول بیانجامد. آخرین سفر رعد به روسیه در سال 2011 انجام شد.

پیش از این و در پی تظاهرات گسترده مردمی در لبنان سعد الحریری از نخست وزیری لبنان استعفا داد و پس از آن حسان دیاب بر سر کار آمد اما دولت او نیز پس از مدتی و در پی حادثه انفجار در بیروت استعفا کرد و اکنون به عنوان دولت پیشبرد امور فعالیت می کند تا مشخص شود الحریری نخست وزیر آتی لبنان خواهد بود یا خیر.

همچنین بخوانید

سه مانع در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا