سرخط خبرها

نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری برای پیگیری مصوبات اجلاس «العلا»

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری فردا در ریاض برای پیگیری مصوبات اجلاس العلا برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری فردا (چهارشنبه) مصوبات چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری در شهر العلای عربستان را بررسی خواهند کرد.

به گزارش وبگاه «الخلیج آنلاین» کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری فردا در ریاض و به ریاست «عبداللطیف الزیانی»، وزیر خارجه بحرین برگزار خواهد شد.

در همین راستا «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری تاکید کرد که نشست فردا برخی از گزارش ها درباره پیگیری مصوبات اجلاس سران شورای همکاری در العلا را بررسی خواهد کرد.

وی توضیح داد نشست وزرای خارجه شورای همکاری همچنین یادداشت ها و گزارش های کمیته های وزارتی و دبیرخانه و همچنین مسائل مرتبط با گفت وگوهای استراتژیک بین کشورهای عضو شورای همکاری و برخی از کشورهای دیگر و جناح بندی های جهانی را بررسی خواهد کرد.

الحجرف گفت آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات اوضاع منطقه نیز از دیگر محورهایی بود که درباره آن رایزنی خواهد شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر که از نیمه 2017 روابط خود با قطر را قطع و این کشور را از زمین، دریا و هوا محاصره کردند، به ناچار در 5 ژانویه 2021 و در پی مقاومت قطر، روابط خود را با این کشور از سرگرفتند.

منبع
الخليج أنلاين

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا