خبر اولسرخط خبرها

اخبار غیر رسمی از دستگیری «باند مرگ» دوم در بصره

یک منبع امنیتی در بصره خبر داد که نیروهای امنیتی عراق توانسته اند دومین «باند مرگ» در این استان را دستگیر کند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در بصره خبر داد که نیروهای امنیتی عراق توانسته اند دومین «باند مرگ» در این استان را که اعضایش افرادی جدا شده از یکی از گروه های مسلح فعال در استان هستند دستگیر کند.

این منبع به پایگاه عراقی «العالم الجدید» گفته که نیروهای امنیتی پس از چند سال تعقیب و پیگرد توانسته اند دو عنصر «باند مرگ» را در این استان دستگیر کنند.

این منبع گفته که این افراد روز سه شنبه در شهرستان الزبیر در استان بصره دستگیر شده اند و پیش تر عضو یک گروه مسلح بوده اند که از آن جدا شده اند.

به گفته این منبع این گروه در قبال دریافت پول دست به ترور و تصفیه و خرابکاری می زدند و در 6 مورد قتل متهم هستند.

در نیمه فوریه گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، در توئیتی نوشت: «باند مرگ که مردم ما در بصره را به وحشت انداخته و در خیابان های بصره گرد مرگ پراکنده بود اکنون در چنگ قهرمانان نیروهای امنیتی عراق هستند تا به صورت علنی و عادلانه محاکمه شوند. امروز قاتلان جنان ماذی و احمد عبدالصمد را گرفتیم و فردا نوبت انتقام خون ریهام یعقوب و هشام الهاشمی می رسد… عدالت فرونخواهد خفت».

ساعاتی پیش از آن، منابع خبری از دستگیری 3 تن از اعضای گروه معروف به «باند مرگ» خبر دادند. این گروه در ترور فعالان مدنی و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در سال های گذشته متهم بودند. گفته می شود که برخی گروه های مسلح فشارهای شدیدی برای آزاد کردن این افراد را آغاز کرده اند.

«عبدالامیر المیاحی»، نماینده مجلس عراق از استان بصره، تأکید کرد که این افراد در ترور چهره های فعال در بصره ازجمله استاندار اسبق بصره «محمد الوائلی» متهم هستند و افزود که هم اکنون بازجویی از آنها برای شناسایی طرف هایی که از آنها پشتیبانی می کرده اند و تشخیص اینکه آنها مزدور چه گروه هایی بوده اند جریان دارد.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا