خبر اولسیاسی

پاسخ سخنگوی کاخ سفید به این پرسش که «آیا بایدن ولیعهد عربستان را هم آدم کش می داند؟»

با شدت گرفتن جنجال‌ها پس از «آدم کش» خواندن رئیس جمهور روسیه توسط «جو بایدن»، سخنگوی کاخ سفید دربرابر پرسشی مشابه درباره ولیعهد عربستان قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: با شدت گرفتن جنجال‌ها پس از «آدم کش» خواندن رئیس جمهور روسیه توسط «جو بایدن»، سخنگوی کاخ سفید دربرابر پرسشی مشابه درباره «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان قرار گرفت.

«جین ساکی» در کنفرانس مطبوعاتی خود با این پرسش مواجه شد که آیا رئیس جمهور امریکا بابت اینکه «ولادیمیر پوتین» را آدم کش خوانده پشیمان است، و پاسخ داد: «نه، رئیس جمهور پاسخی صریح به پرسشی صریح داد».

پس از آن خبرنگار پرسید که آیا بایدن همین نظر را درباره ولیعهد عربستان هم دارد، که ساکی جواب داد: «فکر نمی‌کنم لازم باشد امروز اسم آدم کش‌های بیشتری را به لیست اضافه کنیم».

بایدن در مصاحبه با ABC در پاسخ به این سؤال که آیا پوتین را آدم کشی می‌داند، گفت: «بله».

بایدن در همان مصاحبه در پاسخ به این پرسش که چرا امریکا هیچ تنبیهی برای ولیعهد عربستان تعیین نکرد در حالی که براساس گزارش اطلاعاتی منتشرشده او با دستگیری یا قتل خاشقجی موافقت کرده بود، گفت: «آن گزارش را من بودم که منتشر کردم».

او گفت که با همه کسانی که در این پرونده سهیم بوده اند برخورد کرده اما «تا جایی که می‌دانم سابقه نداشته که ما علیه سران کشوری که متحد ماست اقدام قضایی کرده باشیم».

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا