خبر اولسرخط خبرها

الحشد الشعبی از دستگیری عاملان جنایت کشتار 6 فرد یک خانواده در استان صلاح الدین خبر داد

سازمان الحشد الشعبی از دستگیری عاملان جنایت تروریستی البو دور در استان صلاح الدین خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان الحشد الشعبی از دستگیری عاملان جنایت تروریستی البو دور در استان صلاح الدین خبر داد.

«فرحان بدیر الحمدانی»، فرمانده تیپ 35 الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که اتاق عملیات واحد اطلاعات این تیپ با همکاری سازمان امنیت حشد و سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق پس از تحلیل اطلاعات موجد عاملان اصلی این جنایت را شناسایی و دستگیر کردند.

او گفت که این افراد پس از دستگیری در بازجویی‌های انجام شده در دادگاه جنایات تکریت به جرایم خود اعتراف کرده‌اند.

وی افزود که دستگیری این جنایتکاران با همکاری ساکنان محلی در روستای البو دور انجام شده است.

روز جمعه هفته گذشته هسته‌های گروه تروریستی داعش به منطقه البو دور در جنوب تکریت حمله کردند که در پی آن، 8 نفر ازجمله 6 نفر از یک خانواده، به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر نیز در پی جراحت‌های سنگین به بیمارستان منتقل شد.

پس از آن واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای گفت: کمیته تحقیقات مشترک درباره جنایت تروریستی شنیع در روستای البو دور تکریت به نتیجه تحقیقات دست یافت و اعلام می کند که عاملان این جنایت تروریستی عناصر گروه تروریستی داعش بودند که با لباس نظامی وارد روستا و برای بازرسی وارد منازل شدند و دست به انجام این جنایت در حق بی گناهان بی سلاح زدند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که نیروهای امنیتی هویت عامل این جنایت را که پیشتر ساکن این روستا بوده و به دلیل اعمال تروریستی اش از روستا اخراج شده بود، شناسایی کردند.

به گفته کمیته تحقیقات مشترک در خصوص این جنایت، 6 نفر از اهالی یک خانواده، یک کادر پلیس صلاح الدین و یک وکیل در این جنایت به شهادت رسیدند.

در همین راستا، صبح روز شنبه «عثمان الغانمی»، وزیر کشور و سپهبد ستاد «عبدالامیر الشمری»، معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق برای اطلاع از روند تحقیقات در خصوص این حادثه وارد شهر تکریت شدند.

ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای گفت: به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، وزیر کشور و معاون فرماندهی ستاد عملیات مشترک برای اطلاع از جزئیات و روند تحقیقات در خصوص این جنایت وارد تکریت شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا