اجتماعیسرخط خبرها

پروژه اتصال ریلی منطقه باستانی اور به تالاب های عراق

پس از سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار وی از منطقه تاریخی اور و جلب توجه جهانی به این منطقه، پروژه‌هایی برای توسعه گردشگری در این منطقه اجرا می‌شود.

میدل ایست نیوز: استان ذی قار (مرکز آن: ناصریه) برای اجرای پروژه مهم اتصال منطقه تاریخی اور به منطقه تالاب‌های جبایش (اهوار) که هر دو در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، آماده می‌شود.

«عبدالحمید الحصونه»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری در استان ذی قار، گفت که پس از سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار وی از منطقه تاریخی اور، زادگاه حضرت ابراهیم(ع)، و جلب توجه جهانی به این منطقه، پروژه‌هایی برای توسعه گردشگری در این منطقه اجرا می‌شود.

او گفت که در حال حاضر مذاکرات با یکی از شرکت‌های راه‌آهن برای برقراری ارتباط ریلی میان این دو اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو جریان دارد.

اور از قدیم‌ترین تمدن‌های بشری و پایتخت تمدن سورمریان در2100 سال پیش از میلاد مسیح است. در سال 2017 یونسکو ساختمان زیگورات، معبد الاهه ماه، در این منطقه را به لیست میراث جهانی اضافه کرد.

در سال 2016 نیز یونسکو تالاب‌های عراق (اهوار) را در میراث جهانی ثبت کرد. این تالاب‌ها در سه استان جنوبی ذی قار و میسان و بصره در فضایی بیش از 40 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

علاء الشویلی، یک مقام در استانداری ذی قار، تأکید کرد که اتصال آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند موجب توسعه بخش گردشگری در کشور شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا