خبر اولسرخط خبرها

تصویب لایحه بودجه عراق به امروز موکول شد

هیئت رئیسه مجلس عراق پس از ساعت ها مذاکره فشرده تصمیم گیری درباره بودجه این کشور را به امروز (شنبه 20 مارس) موکول کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت رئیسه مجلس عراق پس از ساعت ها مذاکره فشرده تصمیم گیری درباره بودجه این کشور را به امروز (شنبه 20 مارس) موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، هیئت رئیسه مجلس در بیانیه ای رسمی که در ساعات پایانی روز جمعه منتشر شد تأکید کرد که به علت بحث های جاری میان نمایندگان و کمیسیون اقتصادی مجلس و به منظور تکمیل جزئیات و انتشار نسخه نهایی جلسه مجلس برای تصویب این قانون در ساعت 10 صبح (به وقت بغداد) شنبه برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار بود ظهر روز جمعه برگزار شود اما به علت اختلافات به خصوص درباره سهم کردها از بودجه تشکیل آن به تعویق افتاد.

همزمان با اوج گرفتن مذاکرات و رایزنی ها، «قباد طالبانی» رئیس هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان نیز در ساختمان مجلس عراق حاضر شد و با رئیس مجلس و شماری از سران تشکیل های سیاسی دیدار کرد.

براساس شنیده ها توافقات لازم برای تصویب بودجه حاصل شده و درباره سهم کردها و دیگر مسائل اختلافی نیز توافق به دست آمده و فقط همگی منتظر چاپ نسخه نهایی قانون هستند.

از تجدید نظرهای مهمی که در این لایحه انجام شده ممنوعیت جذب نیروی دولتی در غیر وزارتخانه ها و استانداری ها به جز وزارت بهداشت و همچنین اجرای دریافت فاکتور مصرف برق به صورت الکترونیکی است.

پایگاه خبری «الفرات نیوز» هم به نقل از منابع غیر رسمی خبر داد که به موجب توافقات انجام شده میان کردها و تشکل های سیاسی شیعی اقلیم کردستان متعهد به پرداخت روزانه 460 هزار بشکه نفت به بغداد شده است.

براساس این توافق از این مقدار نفت 230 هزار بشکه بابت مصرف داخلی اقلیم و همچنین تأمین هزینه تولید و صادرات کاسته می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا