خبر اولسرخط خبرها

15 میلیون عراقی کارت هوشمند رأی دهی دریافت کرده اند

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت که تاکنون 15 میلیون کارت هوشمند رأی برای شهروندان صادر کرده است.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که از میان 25 میلیون واجد شرایط رأی دادن 15 میلیون نفر برای رأی دادن در انتخابات این کشور که قرار است در 10 اکتبر برگزار شود ثبت نام کرده‌اند.

«جمانة غلای»، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت که این کمیساریا تاکنون 15 میلیون کارت هوشمند رأی (که در آن اثر انگشت ثبت می‌شود) برای شهروندان صادر کرده است.

غلای افزود که که در ماه گذشته برای یک میلیون نفر که کارت هوشمند خود را گم کرده بودند و همچنین کسانی رأی اولی هستند و آوارگان کار صادر شده است.

وی گفت که براساس آمارها حدود 10 میلیون نفر همچنان اطلاعات کارت هوشمند خود را به  روز نکرده‌اند و برای شرکت در انتخابات ثبت نام نکرده‌اند.

روز گذشته کمیساریای مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که از دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای تسریع در شمارش آرا استفاده می‌کند. همچنین شرکت انگلیسی PWC برای ارائه نرم‌افزار رأی گیری و شمارش آراء انتخاب شده است.

روز گذشته نخست وزیر عراق از کمیساریای عالی مستقل انتخابات خواست که تکلیف انتخابات شهروندان عراقی ساکن خارج از کشور را هم روشن کنند.

نخست‌وزیر عراق از کمیساریا خواسته که از میان سه گزینه اجرای انتخابات در کشورهای خارجی یا عدم اجرای انتخابات در کشورهای خارجی یا اجرای آن در کشورهایی که جمعیت عراقی بیشتری دارند یکی را انتخاب کند.

در انتخابات 2018 عراق تقلب‌های گسترده‌ای در انتخابات خارج از کشور گزارش که در نتیجه همه رأی‌های شهروندان خارج عراق ابطال شد.

«احسان الشمری»، رئیس مرکز اندیشه‌ورزی سیاسی عراق، تأکید می‌کند که ثبت نام این شمار بالای رأی‌دهندگان نشان‌دهنده اقبال توده‌های مردم به انتخابات است و نشان می‌دهد که مردم این انتخابات را روزنه‌ای برای تغییر درفضای سیاسی کشور می‌دانند.

از سوی دیگر احزاب نیز بسیار تلاش می‌کنند که هواداران خود را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا