سرخط خبرها

انهدام ده‌ها پناهگاه داعش در عملیات‌های هوایی نیروهای ائتلاف در چند روز گذشته

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از انهدام ده‌ها پناهگاه تروریست‌های داعش در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در 10 روز گذشته خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از انهدام ده‌ها پناهگاه تروریست‌های داعش در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در 10 روز گذشته خبر داد.

در بیانیه این واحد که بامداد امروز (یکشنبه 21 مارس) منتشر شده آمده که جنگنده ائتلاف بین‌المللی 133 حمله هوایی در 10 روز گذشته در کونه های قره جوخ در استان نینوا انجام داده‌اند که طی آن 61 پناهگاه و 24 غار که تروریست‌ها در آن سکونت داشتند منهدم شد و تعدادی تروریست کشته شدند.

این بیانیه افزوده که این حملات به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با هماهنگی و فرماندهی ستاد عملیات مشترک و با اقدام میدانی دستگاه مبارزه با تروریسم انجام شده است.

این واحد که جزئیات بیشتری از این عملیات را بعد از بازرسی مناطقی که هدف این عملیات بوده‌اند اعلام خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در عراق افزایش یافته و نیروهای مسلح عراق و نیروهای الحشد الشعبی عملیات متنوعی را در نقاط گوناگون عراق اجرا کرده اند.

صبح امروز سخنگوی ستاد فرماندهی محور شمال نیروهای الحشد الشعبی از دستیابی به اسناد و مدارکی خبر داد که نشان می‌دهد فرماندهان داعش به نیروهای خود دستور داده‌اند که یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های خود موسوم به «مثلث مرگ» را تخلیه کنند.

«علی هاشم الحسینی»، سخنگوی ستاد فرماندهی محور شمال نیروهای الحشد الشعبی، تأکید کرد که این نیروها در عملیات اخیر خود در منطقه موسوم به مثلث مرگ که شمال استان دیالی و شرق استان صلاح‌الدین و جنوب غرب کرکوک را شامل می‌شود به اسناد مهمی دست یافته‌اند.

او گفت که به موجب این اسناد فرماندهان داعش از عناصر خود خواسته‌اند که این منطقه را تخلیه کنند.

وی افزود که علت این تصمیم عملیات مکرر نیروهای نظامی و امنیتی عراق در این منطقه است که باعث شده داعش 90درصد توان رزمی و تجهیزات خود را از دست بدهد و از آنان در منطقه جز شماری پراکنده که میان غارها در ترددند چیزی نماند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا