خبر اولسیاسی

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در بیت المقدس/ نتانیاهو در پی زیر سؤال بردن نتایج انتخابات

نتانیاهو در نظر دارد که در صورت رأی نیاوردن در انتخابات کارزاری سیاسی برای زیر سؤال بردن انتخابات آغاز کند.

میدل ایست نیوز: سه روز پیش از برگزاری چهارمین انتخابات اسرائیل در دو سال گذشته، هزاران تن دربرابر محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» در بیت المقدس تظاهرات کردند.

در این تظاهرات، معترضان با کوبیدن بر طبل و سردادن شعارهایی علیه نتانیاهو خواستار پایان نخست‌وزیری وی شدند.

براساس گزارش‌ها، جمعیت این معترضان بیش از تظاهرات قبلی بود که در ماه های گذشته برگزار می‌شد.  رسانه‌های اسرائیلی شمار شرکت‌کنندگان در آن را 20 هزار تن اعلام کردند.

معترضان نتانیاهو را فردی فاسد و نژادپرست خوانده‌اند.

اسرائیل از حدود 8 ماه پیش شاهد تظاهرات هفتگی و گاه چند روز در هفته با مطالبه استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری به علت فساد و سوءمدیریت در بحران کرونا است.

همزمان رادیو اسرائیل خبر داد که نتانیاهو در نظر دارد که در صورت رأی نیاوردن در انتخابات کارزاری سیاسی برای زیر سؤال بردن انتخابات و ادعای تقلب آغاز کند.

براساس این گزارش، نتانیاهو پرونده‌ای درباره عملکرد رئیس کمیته مرکزی اجرای انتخابات تهیه کرده و می‌خواهد در صورت شکست در انتخابات، آن را مطرح کند.

نتانیاهو در مصاحبه با کانال رسمی اسرائیل «کان»، تأکید کرد کرد که از میان 120 کرسی کنست به 61 کرسی دست خواهد یافت و دولت را تشکیل خواهد داد.

نظرسنجی‌ها در اسرائیل نشان می دهد که هر دو جناح موافق و مخالف نتانیاهو از دستیابی به 61 کرسی لازم برای تشکیل دولت باز خواهند ماند.

ازسوی دیگر، نتانیاهو در مصاحبه با کانال 12 اسرائیل گفت که برنامه انضمام اراضی کرانه باختری به اسرائیل بدون موافقت رئیس جمهور امریکا انجام نخواهد شد.

او حاضر به توضیح بیشتر در این باره نشد.

نتانیاهو قرار بود در ژوئیه 2020 طی حکمی شهرک‌های موجود در کرانه باختری رود اردن و همچنین منطقه غور اردن را رسما بخشی از اسرائیل اعلام کند.

اما با مخالفت برخی نیروهای داخلی و همچنین مخالفت دولت ترامپ با این برنامه این موضوع عملی نشد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا