خبر اولسرخط خبرها

نقشه جامع عراق برای کنترل کامل نوار مرزی با سوریه

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از نقشه‌ای جامع برای کنترل مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، از نقشه‌ای جامع برای کنترل مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک عراق خبر داد.

او گفت که دستگاه‌های امنیتی عراق پیگیر تکمیل نصب دوربین‌های حرارتی در نقاط مرزی میان عراق و سوریه هستند و برای کنترل دقیق امنیت این نوار مرزی از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

رسول تأکید کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی اخیرا 36 برج مراقبت با دوربین‌های پیشرفته و تجهیزات کامل به عراق داده‌اند که موجب تقویت نظارت بر نقاط مرزی و تعقیب تروریست‌ها خواهد شد.

وی افزود که ستاد عملیات جزیره نقشه‌ای برای نظارت مداوم نوار مرزی با دوربین‌های پیشرفته ریخته که مانع از عبور تروریست‌ها به خاک کشور می‌شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که خطر تروریست‌های داعش همچنان جدی است اما شاخه‌های گوناگون نیروهای امنیتی عملیات ویژه و پیش‌دستانه برای جلوگیری از فعالیت تروریست‌ها و خنثی کردن نقشه‌های آنان اجرا می‌کنند و فعالیت اطلاعاتی در این باره بسیار پررنگ است.

او گفت که با اقدامات اطلاعاتی بسیاری از تروریست‌ها کشته یا دستگیر و بسیاری از لانه‌هایشان در نقاط دورافتاده صحرایی شناسایی و منهدم شده است.

رسول تأکید کرد که ضربه‌های سختی به تروریست‌ها وارد شده و عملیات تا نابودی کامل آنها ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد اقدامات امنیتی و اطلاعاتی درباره موضوع حمله به دکل‌های برق ادامه دارد و با جدیت برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث می‌کوشیم.

او گفت که نیروهای امنیتی عراق به مسئولیت خود در تضمین تأمین برق به مردم عمل می‌کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا