خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف بین‌المللی خواستار عدم استفاده الحشد الشعبی از تجهیزات اهدایی‌اش به ارتش عراق شد

یکی از مقامات نظامی عراق در فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد ائتلاف بین المللی خواستار عدم انتقال یا استفاده از کمک‌های نظامی این ائتلاف توسط الحشد الشعبی شده است.

میدل ایست نیوز: یکی از مقامات نظامی عراق در فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد ائتلاف بین المللی خواستار عدم انتقال یا استفاده از کمک‌های نظامی این ائتلاف توسط الحشد الشعبی شده است.

وی در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: بر اساس شروط ائتلاف بین المللی، در صورت نقض درخواست مذکور، احتمال توقف ارائه کمک‌های نظامی به نیروهای عراقی وجود دارد.

به گفته این مقام عراقی، امریکا و بریتانیا بارها سخنان و تاکیدات فرماندهان عراقی درباره اینکه الحشد الشعبی بخشی از نیروهای امنیتی عراق هستند و قانون تشکیل آن به تصویب پارلمان رسیده را رد کرده اند.

وی گفت: عدم پشتیبانی از عملیات نظامی نیروهایی عراقی در صورتی که الحشد الشعبی در آن حضور داشته باشد، همچنان از سوی ائتلاف بین المللی اجرا می شود لذا فرماندهی عملیات مشترک عراق با بالگرد و جنگنده‌های عراقی، منحصرا از عملیاتی که حشد در آن مشارکت دارد، پشتیبانی می کند.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق پیشتر اعلام کرد که به ارزش 5 میلیون دلار، خودرو و تجهیزات نظامی از ائتلاف بین المللی دریافت کرده است.

سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق با انتشار پستی در فیسبوک گفت: ائتلاف بین المللی، تجهیزات نظامی شامل خودرو، اسلحه و مهمات به ارزش 5 میلیون دلار به نیروهای امنیتی عراق و ارتش این کشور تحویل داد.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا