سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی عربستان با روسیه و چین درباره «ابتکار صلح در یمن»

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در دیدارهای جداگانه ای با همتایان روسی و چینی خود به بررسی ابتکار صلح عربستان در یمن پرداخت.

میدل ایست نیوز: «عبدالله المعلمی»، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد در دیدارهایی جداگانه با «واسیلی نبینزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و «چانگ جون»، همتای چینی خود درباره ابتکار صلح عربستان برای پایان بحران یمن و دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر در این کشور رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در این دیدارها که به صورت مجازی و در روز گذشته انجام شد، نمایندگان دائم عربستان، روسیه و چین به بررسی بهترین راه های برای پیشرفت در زمینه حمایت از ابتکار صلح عربستان و پشتیبانی از آن و اجرایی کردنش پرداختند.

المعلمی تاکید کرد: این ابتکار در راستای تداوم اهتمام جدی و عملی عربستان به امنیت و ثبات یمن و منطقه و پایان بحران یمن و برداشتن رنج از دوش ملت یمن انجام می شود.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی به حمایت از ملت یمن و دولت قانونی آن و پایبندی به نقش انسانی در کاهش رنج ملت یمن و حمایت از همه تلاش های در جهت صلح، امنیت و ثبات یمن و انتقال به مرحله ای جدید برای توسعه و بهبود معیشت ملت یمن ادامه خواهند داد.

گفتنی است ابتکار صلح عربستان برای یمن با تعامل گسترده ای در میان استقبال فزاینده کشورهای عضو شورای همکاری و برخی کشورهای اسلامی مواجه شده است.

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان پیش از این توضیح داده بود که ابتکار صلح عربستان در یمن شامل آتش بس در یمن زیرنظر سازمان ملل و همچنین بازگشایی فرودگاه صنعاء و برقراری پرواز به برخی مقصدهای منطقه ای و بین المللی می شود.

روسیه نیز پیش از این ضمن استقبال از این ابتکار، از همه طرف های درگیری در یمن خواسته بود این پیشنهادها را به صورت دقیق و کامل بررسی کنند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا