اجتماعیسرخط خبرها

نخستین محموله واکسن «آسترازنکا» وارد اقلیم کردستان شد

وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق از ورود نخستین محموله واکسن آسترازنکا به اقلیم خبر داد.

میدل ایست نیوز: «سامان برزنجی» وزیر بهداشت دولت اقلیم کردستان عراق امروز جمعه ورود نخستین محموله واکسن کرونای آسترازنکا به اقلیم کردستان را اعلام کرد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: نخستین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا عبارت از 43 هزار و 800 دوز واکسن با همکاری وزارت بهداشت عراق وارد اقلیم کردستان شد.

وزیر بهداشت اقلیم کردستان افزود: محموله های دیگری از واکسن های کرونا به زودی به اقلیم کردستان خواهد آمد و این امیدی برای شهروندان در خصوص کاهش اثرات ویروس کرونا است.

وی توضیح داد که وزارت بهداشت توزیع واکسن را آغاز خواهد کرد و اولویت دریافت واکسن در اقلیم در ابتدا با کادر وزارت بهداشت، سپس نیروهای امنیتی و افراد دارای بیماری های مزمن است.

برزنجی با اشاره به اینکه آمار ویروس کرونا به صورت پیوسته در حال افزایش است از شهروندان اقلیم کردستان خواست به پیروی از دستورات بهداشتی ادامه دهند.

وی تاکید کرد که واکسن آسترازنکا ایمن و علیه کرونا تاثیر گذار است و اخباری که درباره توقف استفاده از آن منتشر می شود، اشتباه است.

وزیر بهداشت اقلیم کردستان همچنین اشاره کرد که اقلیم به صورت پیوسته با سازمان بهداشت جهانی برای پیگیری روند واکسیناسیون شهروندان با واکسن آسترازنکا هماهنگ است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا