خبر اولسیاسی

اعتراف یک مترجم نظامی امریکایی به جاسوسی برای حزب الله لبنان

یک مترجم نظامی امریکایی به افشای اطلاعاتی محرمانه برای شخصی لبنانی که با حزب الله در ارتباط بود، اعتراف کرد.

میدل ایست نیوز: یک مترجم نظامی امریکایی روز گذشته به جاسوسی و افشای اطلاعاتی محرمانه به یک شهروند لبنانی که مشکوک به ارتباط با حزب الله لبنان بود، اعتراف کرد.

«مریم طه تامسون» که از سال 2006 تا 2020 به عنوان مترجم در ارتش امریکا فعالیت می کرد، به جرم خود مبنی بر ارائه اطلاعاتی از دفاع ملی برای کمک به یک دولت خارجی اعتراف کرد.

این حکم برای 23 ژوئن تعیین شده است و تامسون با مجازات حبس ابد مواجه خواهد شد.

تامسون در فوریه 2020 در درون پایگاه عملیات ویژه امریکا در اربیل عراق دستگیر شد.

دادستان ها معتقدند وی از مجوز بسیار محرمانه خود برای انتقال نام دارایی های سرویس اطلاعاتی امریکا به یک شهروند لبنانی که گمان می شود آن اطلاعات را با حزب الله لبنان در میان گذاشته، استفاده کرده است.

طبق اسناد دادگاه، این تبعه لبنانی که نام وی ذکر نشده و از وی به عنوان ثروتمند و دارای ارتباط خوب نام برده شده، ادعا کرده است که وی از سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان انگشتر دریافت کرده و یک برادرزاده او نیز در وزارت کشور لبنان مشغول به کار است.

به گفته دادستان ها، پس از حمله هوایی امریکا به خودرو شهید سلیمانی و به شهادت رساندن وی، این شهروند لبنانی از تامسون خواست اطلاعاتی درباره افرادی که به امریکا در حمله به شهید سلیمانی کمک کرده اند را در اختیار حزب الله قرار دهد.

وزارت دادگستری امریکا نیز گفته است این مترجم طی 6 سال، هویت 10 فرد سری و دست کم 20 هدف در امریکا، تاکتیک ها، فناوری ها و اقدامات مختلفی را در اختیار شهروند لبنانی قرار داده است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا