خبر اولسیاسی

«فریب، حملات هوایی و تک تیرانداز» تاکتیک جدید نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با داعش

نیروهای امنیتی عراق اخیرا برای مقابله و مبارزه با داعش تاکتیک جدید فریب، حملات هوایی و سپس شلیک با تک تیرانداز را در پیش گرفته اند.

میدل ایست نیوز: مقامات امنیتی عراق امروز شنبه تاکتیک جدید نیروهای امنیتی عراق برای پیگرد و تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در مناطقی که فعالیت دارند را فاش کردند.

مقامات امنیتی عراق با اشاره به اینکه تاکتیک جدید نیروهای امنیتی برای مبارزه با داعش، فریب، حملات هوایی و سپس شکار آنها با تک تیرانداز است، تاکید کرد این تاکتیک که با هماهنگی با جنگنده های ائتلاف بین المللی موفقیت خود در کاهش تحرکات داعش را ثابت کرده است.

نیروهای امنیتی عراق بیش از سه هفته است که عملیات گسترده ای علیه عناصر داعش در رشته کوه قره جوخ واقع در مرز بین استان های نینوا و اربیل انجام می دهند.

رشته کوه قره جوخ و مخمور در استان نینوا مناطق صعب العبوری هستند که به پناهگاهی برای عناصر داعش تبدیل شده اند.

در همین راستا «صباح النعمان»، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق درباره عملیات جدیدی که در رشته کوه مخمور و قره جوخ در جنوب موصل به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیری عراق و نظارت مستقیم رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم در حال انجام است شاهد استفاده از شیوه تاکتیکی جدید برای نخستین بار بود.

به گفته وی در این تاکتیک ابتدا داده اطلاعاتی جمع آوری می شود و با فریب عناصر تروریستی حملات هوایی انجام می شود و پس از انجام عملیات هوایی نیز آنها که از حملات فرار می کنند با تک تیرانداز هدف قرار می گیرند.

وی توضیح داد این شیوه با طبیعت منطقه و دشمنی که اقدام به انتشار تک تیراندازها در منطقه کرده، تناسب دارد و شیوه های مختلف عملیات برای پیگرد تروریست ها، آنها را غافلگیر می کند.

النعمان با اشاره به هماهنگی بسیار بالا با نیروی هوایی ارتش، و جنگنده های ائتلاف بین المللی تاکید کرد عملیات مبارزه با تروریسم در مناطق مختلفی در حال انجام است.

از طرفی دیگر یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات نینوا گفت که عملیات اخیر در رشته کوه های قره جوخ، حمرین و در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه در غرب موصل، خسارت های زیادی به داعش وارد کرده و تحرکات آنها را کاهش داده است.

وی تاکید کرد روش های سنتی برای مقابله با داعش بی فایده است از این رو تاکتیک های متفاوت نیروهای امنیتی عراق نتائج خوبی به بار آورده است.

این افسر اشاره کرد که نیروهای امنیتی عراق در بیش از یک جبهه در برخی از استان ها در حال عملیات هستند تا پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شماری زیادی از آنها را از بین ببرند.

روز گذشته واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از حمله هوایی نیروی هوایی ارتش به رشته کوه حمرین و ویران کردن پناهگاه های گروه تروریستی داعش خبر داد.

این واحد در بیانیه ای گفت: بنابر داده های اطلاعاتی دقیق از سوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق و واحد اطلاعات ستاد فرماندهی مشترک عراق، نیروی هوایی ارتش عراق با جنگنده های F-16، نوزده حمله هوایی در شب گذشته و صبح امروز انجام دادند.

این واحد در ادامه اشاره کرد که شماری از غارها و پناهگاه های داعش در رشته کوه حمرین در استان صلاح الدین ویران و منهدم شد.

همچنین بخوانید

رشته کوه «قره جوخ»، سنگر جدید داعش در عراق

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا