خبر اولسرخط خبرها

ضرب الاجل ارتش عراق به عناصر پ ک ک برای خروج از شهر سنجار

منابع امنیتی در شهر سنجار عراق تاکید کردند فرماندهی ارتش عراق به عناصر مسلح گروه تروریستی پ ک ک تا ماه آوریل برای ترک سنجار مهلت داده است.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی در شهر سنجار عراق تاکید کردند فرماندهی ارتش عراق به عناصر مسلح گروه تروریستی پ ک ک تا ماه آوریل برای ترک سنجار مهلت داده است تا توافق امضا شده برای عادی‌سازی اوضاع در این شهر که پنج ماه پیش میان اربیل و بغداد امضا شد، عملا اجرا شود.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین 2500 نیروهای امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیروها تضمین خواهد شد به طوری که 1000 تن از این نیروهای امنیتی از اهالی سنجار و 1500 تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در ادامه بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

در همین رابطه، «حیدر ششو»، از فرماندهان نیروهای هم‌پیمان با پیشمرگه در اقلیم کردستان گفت: ارتش عراق به عناصر مسلح پ ک ک تا ماه آوریل فرصت داده تا از مرکز شهر سنجار خارج شوند.

وی با بیان اینکه در صورت مخالفت پ ک ک، به احتمال زیاد شاهد بکارگیری زور برای اخراج عناصر این گروه از سنجار خواهیم بود، گفت: عناصر پ ک ک در ساختمان‌های دولتی متمرکز هستند.

«عماد باجلان»، از رهبران حزب دموکرات اقلیم کردستان هم افزود: اربیل و بغداد اصرار دارند که توافق سنجار اجرایی شده و آوارگان به شهر بازگردند.

باجلان افزود: عناصر پ ک ک به منافع عراق و اقلیم کردستان آسیب بسیاری وارد کردند و منجر به بروز مشکلات امنیتی در سنجار شدند.

در مقابل، «شیخ شامو»، مشاور نخست وزیر اقلیم کردستان در امور ایزدی‌ها خروج پ ک ک از سنجار بدون درگیری یا رویارویی با ارتش عراق را دور از ذهن دانست.

همچنین بخوانید:

تداوم صف‌آرایی نظامی در سنجار و هشدارها نسبت به مهاجرت معکوس از آن

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا