اقتصادیسرخط خبرها

توافق عراق و شرکت توتال فرانسه برای اجرای 4 پروژه مهم

وزارت نفت عراق با توتال فرانسه برای اجرای 4 پروژه از جمله ساخت واحدهای بهره‌برداری از گاز همراه و استفاده از انرژی خورشیدی با ظرفیت 1000مگاوات توافق اولیه امضا کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق با شرکت توتال فرانسه برای اجرای 4 پروژه از جمله ساخت واحدهای بهره‌برداری از گاز همراه و استفاده از انرژی خورشیدی با ظرفیت 1000مگاوات توافق اولیه امضا کرد.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق تاکید کرد: با شرکت فرانسوی توتال برای اجرای 4 پروژه بزرگ در راستای توسعه کشور به توافق رسیدیم، پروژه نخست و مهم‌تر، طرح جمع‌آوری و پالایش گاز همراه در همه میادین نفتی استان بصره است.

عبدالجبار افزود: پروژه بزرگ دیگر، پروژه استفاده از آب دریا در میادین نفتی به جای آب‌های زیرزمینی است که وزارت نفت از ده سال پیش در تلاش برای اجرای آن است و شرکت توتال آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرده است.

وزیر نفت عراق ادامه داد: پروژه سوم مربوط به توسعه میادین گازی با هدف بهره‌برداری کامل از گاز موجود در آن و پروژه سوم نیز مربوط به ایجاد واحدهای تولید 1000 مگاواتی برق از انرژی خورشیدی است.

وی در پایان اظهار داشت: این چهار پروژه که وزارت نفت با شرکت توتال توافق اولیه آن را امضا کرد به زودی برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا