سرخط خبرهاسیاسی

«فواد حسین» در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان اردنی و مصری: درباره تسهیل در ارائه روادید رایزنی کردیم

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد در دیدار با همتایان اردنی و مصری درباره تسهیل در ارائه روادید برای شهروندان سه کشور گفت‌وگو شد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد در دیدار با همتایان اردنی و مصری درباره تسهیل در ارائه روادید برای شهروندان سه کشور گفت‌وگو شد.

فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن و «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد: نشست سران سه کشور به زودی در بغداد برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه مصر ضمن تشکر از دولت عراق بابت دعوت به برگزاری این نشست مهم، اظهار داشت: از تلاش‌های دولت عراق در مبارزه با تروریسم و بهبود اقتصاد حمایت می کنیم.

شکری با بیان اینکه امیدواریم نشست سران عراق، اردن و مصر در نزدیک‌ترین زمان ممکن در بغداد برگزار شود، گفت: این نشست پیشران مثبتی برای همکاری مشترک عربی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی مصر با بیان اینکه درباره اهمیت حفظ امنیت کشورهای عربی گفت‌وگو کردیم، اظهار داشت: در دیدار با وزرای امور خارجه عراق و اردن درباره دیدگاه‌های سه کشور در خصوص تحولات منطقه به ویژه مبارزه با تروریسن و افراط‌گرایی گفت‌وگو کردیم.

وی اظهار داشت: در دیدار با وزرای امور خارجه اردن و عراق درباره تحولات منطقه عربی، امنیت آبی، حفظ امنیت کشورهای عربی به دور از مداخلات منطقه‌ای رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه اردن هم با بیان اینکه از عراق در تلاش‌هایش برای تقویت امنیت، ثبات و بازسازی حمایت می‌کنیم، گفت: امنیت و ثبات عراق برای امنیت همه منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم متحد هستیم، اظهار داشت: مساله فلسطین، مساله اساسی ماست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا