خبر اولسرخط خبرها

بازدید هیئتی ویژه از دفتر نخست وزیر عراق از گذرگاه مرزی جدید با عربستان سعودی

هیئتی ویژه از دفتر نخست وزیر عراق در سفر به استان مثنی وضعیت گذرگاه مرزی الجمیمه با عربستان سعودی و بازگشایی آن را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: هیئتی ویژه از دفتر نخست وزیر عراق در سفر به استان مثنی وضعیت گذرگاه مرزی الجمیمه با عربستان سعودی و بازگشایی آن را بررسی کرد.

«صفاء محمد»، رئیس این هیئت در گفت وگو با خبرنگاران در این گذرگاه مرزی تأکید کرد که بغداد و دفتر نخست وزیر اهتمام ویژه به بازگشایی این گذرگاه مرزی در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.

او گفت که طرحی برای تکمیل زیرساخت ها و تأسیسات لازم در این گذرگاه مرزی با استفاده از فناوری های نوین با همکاری دستگاه ها و وزارتخانه های ذی ربط تنظیم شده است.

فرمانده پلیس استان مثنی (مرکز آن: سماوه) نیز تأکید کرد که آمادگی کامل برای تأمین امنیت نوار مرزی با عربستان را دارد و افزود که نیروهای کافی برای حفاظت امنیتی از این گذرگاه و نیز جاده ای که مرکز استان را به این نقطه مرزی متصل می کند موجود است.

او گفت که هیئت ویژه دفتر نخست وزیر راه های تسریع در راه اندازی این گذرگاه مرزی و تأثیر آن بر وضعیت اقتصادی استان مثنی که فقیرترین استان عراق است را بررسی کرد.

عراق و عربستان در 18 نوامبر گذشته گذرگاه مرزی عرعر را بعد از حدود سه دهه توقف بازگشایی کردند.

در ماه دسامبر گذشته حکومت محلی استان مثنی پس از دو هفته از افتتاح گذرگاه عرعر در الانبار  از آمادگی استان برای افتتاح گذرگاه مرزی «الجمیمة» با عربستان خبر داد.

مدیریت پلیس استان المثنی در بیانیه ای گفت: «احمد منفی جوده» استاندار المثنی، «عبدالرضا کاطع فهد»، فرمانده پلیس استان، فرماندهان پلیس، دستگاه های امنیتی و نظارتی و اطلاعاتی با حضور فرماندار و فرمانده مرزبانی از این گذرگاه دیدن کردند.

وی تاکید کرد که دولت محلی آماده است گذرگاه مرزی الجمیمة با عربستان را که به تامین هزاران فرصت شغلی برای شهروندان استان و برپایی پروژه های توسعه ای در راستای پیشرفت اقتصاد کمک خواهد کرد افتتاح کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا