خبر اولسیاسی

ائتلاف بین المللی برج های مراقبت در «عین الاسد» را به نیروهای عراقی تحویل داد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تحویل برج های مراقبت پایگاه عین الاسد به نیروهای عراقی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا برج های مراقبت پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را که پایگاه میزبان نیروهای امریکایی در عراق است به نیروهای عراقی تحویل داده است.

این اقدام همزمان با تداوم حملات مکرر به کاروان های ائتلاف بین المللی در عراق صورت می گیرد.

رسول با انتشار توئیتی نوشت که در پایگاه هوایی عین الاسد، نیروهای امنیتی عراق مجموعه جدیدی از برج های مراقبت را از ائتلاف بین المللی تحویل گرفتند.

در همین راستا یک افسر در ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد ائتلاف بین المللی هنوز از نیروهای عراقی در تعقیب عناصر باقیمانده داعش حمایت و کمک می کند.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «العربی الجدید» توضح داد: نیروهای عراقی بر جنگنده های ائتلاف بین المللی برای حمله به مواضع صعب العبوری که داعش در مناطق بیابانی و کوهستانی مخفی شده است، تکیه دارد و ائتلاف بین المللی نیز اسلحه و تجهیزات نظامی به نیروهای ارتش عراق و پلیس کمک می کند.

با وجود اینکه ائتلاف بین المللی هنوز به نیروهای عراقی کمک می کند اما برخی از گروه های مسلح در عراق پیوسته به کاروان های ائتلاف بین المللی حمله می کنند.

پیش از این در روز گذشته 3 کاروان ائتلاف بین المللی در استان های ذی قار، بابل و صلاح الدین هدف انفجار بمب قرار گرفتند.

گفتنی است روز گذشته «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق با مشارکت در نشست وزارتی کشورهای عضو ائتلاف بین المللی از کمک های این ائتلاف به عراق در جنگ با داعش تشکر و قدردانی کرد.

وی به جنگ مداوم دولت و ملت عراق با گروه تروریستی داعش برای نابودی نظامی و فکری این گروه نیز اشاره کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا