سرخط خبرهاسیاسی

تاکید بارزانی و وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم تداوم ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق

رئیس اقلیم کردستان و وزیر امور خارجه فرانسه در دیداری مشترک بر لزوم تداوم ماموریت ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق که در حال حاضر در فرانسه به سر می برد با «جان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز»، دو طرف در این دیدار بر تمایل مشترک برای توسعه روابط بین عراق و اقلیم کردستان با فرانسه و تداوم ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق برای مبارزه با داعش و جلوگیری از بازگشت دوباره آن تاکید کردند.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است: دو طرف درباره توسعه روابط بین اقلیم کردستان و عراق با فرانسه، اوضاع عراق و اقلیم کردستان و منطقه و عملیات سیاسی در عراق، خطرات تروریسم و بازگشت داعش، ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق و اوضاع طیف ها، آوارگان و پناهندگان در اقلیم کردستان رایزنی کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: رئیس اقلیم کردستان و وزیر امور خارجه فرانسه بر تمایل مشترک برای توسعه روابط بین عراق و اقلیم کردستان با فرانسه و تداوم ماموریت ائتلاف بین المللی ضد داعش و همچنین لزوم همکاری و کمک به عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

همکاری و مشارکت بین عراق و اقلیم کردستان و حمایت فرانسه و جامعه بین المللی برای حل مشکلات و اقدام برای امنیت و ثبات در عراق و منطقه از دیگر محورهای مورد گفت وگو در این دیدار بود.

بارزانی دوشنبه طی سفری رسمی و به دعوت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه وارد این کشور شد.

پیش از این بارزانی در دیدار با رئیس جمهور فرانسه نیز خواستار همكاری فرانسه و جامعه بین المللی برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل شده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا