سرخط خبرها

سید حسن نصرالله: تلاش‌های جدی و جمعی برای تشکیل دولت لبنان وجود دارد/ ایران از مرحله محاصره و تحریم ‌ها عبور کرد

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد تلاش های جدی و جمعی از سوی بیش از یک طرف در خصوص موضوع تشکیل دولت وجود دارد.

میدل ایست نیوز: «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت «شیخ احمد الزین» از علمای برجسته اهل سنت سخنرانی کرد.

شیخ احمد الزین یکی از علمای برجسته اهل سنت لبنان و قاضی سابق شرعی در شهر صیدا و رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان بود که اوایل مارس جاری درگذشت.

سید حسن نصرالله سخنران پایانی مراسم یادبود این شخصیت برجسته بود که طی آن گفت شیخ احمد الزین الگوی مترقی و پیشرو و برجسته ای از ایمان، تدین، علم و اخلاص بود، او الگوی اخلاق، تواضع، شفافیت، محبت و عطوفت بود.

سید حسن نصرالله گفت شیخ احمد الزین، اصول فلسطین، قدس و ملت فلسطین و سرزمینهای اشغالی از دریا تا رود را در برابر خود ترسیم کرد.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد شیخ الزین از همان ابتدای انقلاب اسلامی ایران در کنار ایران قرار گرفت، زیرا ایران در کنار فلسطین قرار گرفت.

وی افزود سخت ترین موضع برای شیخ احمد الزین در سوریه بود که به خاطر آن سختی های زیادی تحمل کرد.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد شیخ الزین این نکته را درک می کرد که سوریه به خاطر فلسطین و مقاومت هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت شیخ الزین به مخالفت با اقدامات حاکمان بحرین و جنگ یمن پرداخت با وجودی که در معرض فشارهای زیادی قرار داشت.

وی تاکید کرد برخی علما نقش تاریخی در مهار فتنه‌ای ایفا کردند که کشورهای توطئه‌گر برای شعله‌ور کردن آتش آن تلاش می‌کردند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد برخی برای تحریف نبردها به جنگ مذهبی تلاش کردند که خطرناک‌ترین و دشوارترین موضوع بود. آنها تلاش کردند آنچه را در سوریه، یمن،‌عراق، لبنان و دیگر کشورها رخ داد به فتنه سنی شیعی تبدیل کنند.

وی افزود کسانی که چشم فتنه را در این جنگ کور کردند، نخبگان برجسته اهل سنت بودند.

دبیرکل حزب الله گفت شاهد جنگ رسانه‌ای و سیاسی جدیدی علیه ملت مظلوم یمن از طریق القای این ادعا که سعودی خواهان توقف جنگ و انصارالله مخالف آن است، ‌هستیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت آنچه به یمنی‌ها ارائه شده،‌توقف جنگ نیست،‌بلکه آتش بس و ادامه دیگر اشکال جنگ از طریق محاصره فرودگاه و بنادر و مرزهاست.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد آنچه به یمنی‌ها ارائه شده یک فریب و نیرنگ بزرگ است که سید عبدالملک الحوثی و انصارالله یا علمای یمن و حتی کودکان یمن هم در دام آن نخواهند افتاد و فریب نخواهند خورد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد آتش بس بدون پایان یافتن محاصره گمراه سازی و بیانگر تمایل به دست آوردن چیزی است که در تحقق آن در میدان نظامی ناتوان بودند.

وی خطاب به سعودی‌ها گفت : وقت را تلف نکنید، یمنی‌ها فریب بازی شما را نخواهند خورد، جنگ و محاصره را متوقف کنید.

دبیرکل حزب الله در ادامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین علت عدم پیشبرد توطئه معامله قرن و خارج شدن آن از  دستورکار است.

وی تاکید کرد معامله قرن به سبب ایستادگی فلسطینیان و سقوط یکی از اضلاع آن یعنی ترامپ مُرد، ضلع  دوم آن یعنی نتانیاهو هم در وضعیت دشوار و بحران داخلی قرار  دارد و انتخابات اخیر اسرائیل آن را نشان  داد.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد اسرائیلی ها نگرانی خود را از پیشرفت محور مقاومت که برای تقویت خود فعالیت می کند، ابراز می کنند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت محور مقاومت از بدترین و خطرناک ترین مرحله در تاریخ خود عبور کرده و با تلاش جدی و انباشت توانمندی ها به مقابله با تهدیدها پرداخته است.

وی افزود تحولات بسیاری مهمی در حال رخ دادن است با توجه به اینکه دولت بایدن،‌چین و آنگاه روسیه را اولویت سیاست خود قرار داده است.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد ایران از مرحله محاصره و تحریمها عبور کرده و قدرت و توانمندی خود را اثبات کرد.

وی اظهار داشت بیایید منتظر آمریکا و جهان و تحولات نباشیم، بیایید به گفتگوهای داخلی و منطقه‌ای برای حل مشکلاتمان روی بیاوریم.

وی خطاب به لبنانی ها گفت: ما در مرحله یأس و ناامیدی نیستیم و تلاشهای جدی و جمعی برای همکاری در راستای برطرف کردن موانع در مسیر تشکیل دولت لبنان ادامه دارد.

منبع
المنار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا