سرخط خبرهاسیاسی

کانادا بیش از 43 میلیون دلار برای چند پروژه در عراق و سوریه اختصاص داد

وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد کشورش بیش از 43 میلیون دلار برای 11 پروژه در عراق و سوریه اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: «مارک جارنو»، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد کشورش بیش از 43.6 میلیون دلار برای 11 پروژه در عراق و سوریه اختصاص داده است.

وی در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: این تامین مالی، دلیلی بر پایبندی کانادا به ائتلاف بین المللی برای تضمین شکست داعش و تقویت ثبات در عراق، سوریه و منطقه است.

این پروژه ها، از اولویت های ائتلاف بین المللی برای بازسازی زیرساخت های عمومی و ارائه خدمات اساسی حمایت و به از بین بردن مواد منفجره باقیمانده از جنگ علاوه بر تقویت تلاش ها در جهت احیای صلح محلی برای حمایت از بازگشت آوارگان کمک می کند.

کانادا از طریق مشارکت دیپلماتیک و کمک نظامی و برنامه های فرآیند صلح و ثبات در همه بخش های ائتلاف بین المللی شامل کارزار نظامی ضد داعش، جلوگیری از ورود تروریست ها از مرزها، مقابله با تامین مالی داعش و زیرساخت های اقتصادی آن و حمایت از ثبات در مناطق آزاد شده از دست داعش و مقابله با تبلیغات داعش به عراق کمک می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کانادا در این رابطه گفت: درحالی که داعش از لحاظ نظامی با تلاش های ائتلاف بین المللی شکست خورده است اما هنوز تهدیدی محسوب می شود و ما به عمل در کنار شرکای و هم پیمانانمان برای کمک به بهبود شرایط اساسی که منجر به ظهور داعش شده متعهدیم و می توانیم در ایجاد منطقه ای با ثبات تر و امن تر کمک کنیم و تمام تلاش خود را برای صلح و شکوفایی پایدار دو ملت عراق و سوریه به کار می گیریم.

«کارینا جولد»، وزیر توسعه بین المللی کانادا پیش از این در کنفرانس بروکسل از 49.5 میلیون دلار برای کمک های بشردوستانه در خاورمیانه کمک مالی خبر داده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا