سرخط خبرهاسیاسی

فواد حسین: برای بازگرداندن اموال بلوکه شده عراق در سوئیس تلاش خواهیم کرد/وزیر خارجه سوئیس: مقدمات بازگشایی سفارت‌مان در بغداد را تدارک خواهیم دید

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد در دیدار با همتای سوئیسی خود درباره پرونده اموال بلوکه شده عراق و حضور شرکت‌های سوئیسی در عراق رایزنی کرده است.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد در دیدار با همتای سوئیسی خود درباره پرونده اموال بلوکه شده کشورش و حضور شرکت‌های سوئیسی در عراق رایزنی کرده است.

فواد حسین در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با «ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس، ضمن ابراز خرسندی از سفر تاریخی کاسیس به بغداد، اظهار داشت: در این دیدار درباره پرونده اموال بلوکه شده عراق از زمان رژیم بعث و لزوم حضور شرکت‌های داروسازی سوئیسی در عراق گفت و گو کردیم.

وی گفت: عراق و سوئیس یادداشت تفاهمی در رابطه با رایزنی‌های سیاسی مشترک امضا کردند و درخصوص مساله مهاجرت و پناهندگان و نحوه تعامل با این پرونده در سطح کشور سوئیس و اتحادیه اروپا و بازگشایی سفارت سوئیس در بغداد رایزنی کردیم.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه سوئیس گفت: این نخستین سفر وزیر امور خارجه سوئیس به عراق و نخستین سفر مسئول سوئیسی از سال 1979 میلادی است.

وی با بیان اینکه سفر به بغداد تنها سفر من به منطقه نیست، اظهار داشت: به لبنان و اردن با هدف حمایت از ثبات سفر کرده و تلاش خواهیم کرد مناسبات صحیح با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه برقرار کنیم.

کاسیس ضمن اعلام حمایت از اصلاحات در عراق و امضای یادداشت همکاری مشترک درباره رایزنی سیاسی، اظهار داشت: در دیدار با فواد حسین درباره حقوق بشر، مهاجرت و وضعیت اقتصادی تبادل نظر کردیم.

وی ضمن تاکید بر پایبندی سوئیس به دوستی با عراق، گفت: به زودی مقدمه‌چینی برای بازگشایی سفارت سوئیس در عراق را تدارک خواهیم دید.

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس عصر امروز وارد بغداد شد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا