خبر اولسیاسی

اکسیوس: کسی که بعد از حصر خانگی با ولیعهد سابق اردن تماس گرفت یک بازرگان اسرائیلی است

شاپوشنیک بعد از آغاز محدودیت ها علیه حمزه بن الحسین با وی تماس گرفته و پیشنهاد ارسال هواپیمایی اختصاصی برای انتقال وی و خانواده اش به اروپا را داده است.

میدل ایست نیوز: پایگاه امریکایی «اکسیوس» خبر داد که فردی که از وی به عنوان پیشنهاد دهنده کمک به ولیعهد سابق اردن و ارسال پرواز اختصاصی برای وی در رسانه های رسمی اردن یاد شده «روی شاپوشنیک»، بازرگان اسرائیلی و دوست صمیمی «حمزه بن حسین» است.

این پایگاه در گزارشی تأکید کرده که شاپوشنیک یک بازرگان اسرائیلی است که با دولت امریکا نیز همکاری کرده است.

براساس این گزارش، شاپوشنیک بعد از آغاز محدودیت ها علیه حمزه بن الحسین با وی تماس گرفته و پیشنهاد ارسال هواپیمایی اختصاصی برای انتقال وی و خانواده اش به اروپا را داده است.

این پایگاه افزوده که شاپوشنیک یک فعال اقتصادی است و برخلاف آنچه دولت اردن اعلام کرده هیچ رابطه ای با موساد ندارد و صرفا یکی از دوستان حمزه بن الحسین است.

روز گذشته «ایمن الصفدی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد شاهزاده حمزه و دیگر افراد دخیل در توطئه در دادگاه امنیت کشور محاکمه خواهند شد.

الصفدی با اشاره به تسلط حکومت بر تحرکات مذکور برای اجرای طرح‌های توطئه‌گرایانه علیه ثبات کشور گفت: میان «باسم عوض الله» و طرف‌های خارجی ارتباط وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهزاده حمزه به درخواست برای عدم تعامل با فعالیت‌ها علیه اردن پاسخ نداده است، تصریح کرد: وی با ویدئویی که منتشر کرد، دست به تحریک علیه دولت زد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ارتباط میان باسم عوض الله و حسن زید و شاهزاده حمزه را رصد کردیم، گفت: امنیت اردن فراتر از هر موضوعی قرار دارد و با شاهزاده حمزه بر این اساس تعامل خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های امنیتی اردن ارتباط فردی مرتبط با دستگاه‌های امنیتی بیگانه را با همسر شاهزاده حمزه را رصد کردند که وی فراهم کردن هواپیمایی برای خروج فوری از اردن را پیشنهاد کرده بود.

الصفدی با بیان اینکه حلقه نزدیک به شاهزاده حمزه بازداشت شده است، گفت: افراد شمار بازداشت شده غیر از عوض الله و بن زید به 16 تن می رسد.

در پی این اظهارات، خبرگزاری اردنی «عمون» طی گزارشی به نقل از منابع امنیتی تأکید کرد که یک افسر سابق موساد اسرائیل به نام روی شاپوشنیک همان کسی است که با حمزه بن الحسین تماس گرفته است.

شاپوشنیک (41 ساله) در گفت وگو با «اکسیوس» تأکید کرده که این اظهارات بی اساس است و او هرگز عضو موساد نبوده و فقط با ولیعهد سابق اردن رفاقت خانوادگی دارد.

او تأکید کرده که ساکن اروپاست و هیچ اطلاعاتی از آنچه در اردن می گذرد ندارد و افزوده که صبح شنبه پیامکی از حمزه بن الحسین دریافت کرده که در آن نوشته بوده که در حصر خانگی است و او در جواب پیشنهاد کرده که هواپیمایی اختصاصی برای انتقال او به اروپا ارسال کند.

شاپوشنیک در یک شرکت امنیتی امریکایی فعالیت کرده و بعد از چند سال شرکت خاص خودش را تأسیس کرده که در عرصه خدمات لجستیک به نهادهای امنیتی فعال است.

شرکت وی ازجمله به شرکت بلک واتر در زمان فعالیت در عراق خدمات می داده است.

از طريق
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا