خبر اولسرخط خبرها

قراردادهای عراق با شرکت‌های جهانی برای حفاری ده‌ها چاه نفت

در چارچوب برنامه راهبردی افزایش تولید نفت، شرکت حفاری نفت عراق برای بستن قراردادهای لازم برای حفاری ده ها چاه نفت با شرکت های جهانی تلاش می کند.

میدل ایست نیوز: در چارچوب برنامه راهبردی افزایش تولید نفت، شرکت حفاری نفت عراق برای بستن قراردادهای لازم برای حفاری ده ها چاه نفت با شرکت های جهانی تلاش می کند.

«باسم عبدالکریم»، مدیر کل شرکت حفاری نفت عراق تأکید کرد که شرکت های چینی و امریکایی فعال در عراق اصلی ترین گزینه ها برای بستن قراردادهای حفاری نفت با پیشرفته ترین فناوری های جهانی هستند.

او گفت که این شرکت در چارچوب برنامه ای بلندمدت در استان ذی قار در حال بررسی قراردادهای حفاری 20 چاه نفت در مدت زمان حدود دو ساله است.

عبدالکریم افزود که 14 چاه نفت در میدان نفتی زبیر در غرب بصره هم با شرکت ایتالیایی اینی بسته شده است.

این مقام وزارت نفت عراق همچنین خبر داد که شرکت حفاری نفت عراق با کاهش نسبی محدودیت های کرونا، مذاکرات خود را با شرکت های جهانی برای بستن قراردادهای تازه ازسر گرفته است.

او گفت که قرار است به زودی قرارداد حفاری 37 چاه نفت در میدان نفتی زبیر با شرکت اینی بسته شود و مذاکرات با شرکت BP برای توسعه میدان نفتی رمیله در غرب بصره آغاز شده است.

وی افزود که همزمان قراردادی با کنسرسیوم پتروناس برای حفاری 28 چاه نفتی جدید در میدان نفتی الغراف در شمال شهر ناصریه در حال تهیه است.

عبدالکریم همچنین تأکید کرد که به زودی قراردادهایی برای حفاری 43 چاه جدید در میدان نفتی مجنون که سومین میدان نفتی بزرگ جهان با ذخایر 12.6 میلیارد بشکه ای است بسته خواهد شد.

او ادامه داد که همه تدارکات لازم برای بستن قرارداد حفاری 27 چاه نفت در شرق بغداد و 22 چاه در میدان نفتی بزرکان و آماده سازی 150 چاه نفت دیگر فراهم شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا