اقتصادیخبر اولسیاسی

جذب 200 کارشناس بین المللی برای اجرای پروژه بندر بزرگ فاو

در بودجه 2021 عراق 400 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص داده شده که تصویب آن موجب تسریع در تدارکات لازم برای اجرای پروژه شده است.

میدل ایست نیوز: «بهاء عریبی»، مدیر روابط عمومی شرکت بنادر عراق، تأکید کرد که شرکت کره ای دوو قراردادی برای جذب 200 کارشناس برای اجرای پروژه ساخت بندر بزرگ فاو امضا کرده است.

او در گفت وگو با نشریه عراقی «المدی» تأکید کرد که اقدامات برای صدور مجوزهای لازم و روادید و اقامت برای کارشناسان ادامه دارد.

شرکت بنادر عراق در ماه مارس گذشته اعلام کرده بود که به زودی 200 کارشناس همراه با تجهیزات عظیم برای پروژه ساخت بندر فاو وارد عراق می شوند.

عریبی تأکید کرد که این کارشناسان تابعیت های گوناگون دارند و لزوما کره ای نیستند و افزود که کار برای ساخت بندر فاو ادامه دارد و براساس مراحل تعیین شده در قرارداد فیمابین پیش می رود.

او گفت که همه پروژه صرفا به شرکت دوو موکول شده است و افزود که این شرکت عملیات پاکسازی منطقه از بقایای جنگ و مین را انجام داده است.

عریبی تأکید کرد که در بودجه 2021 عراق 400 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص داده شده که تصویب آن موجب تسریع در تدارکات لازم برای اجرای پروژه شده است.

او گفت که در فاز اول 5 مرحله که بایست در سال 2020 اجرا می شد اجرا خواهد شد و پروژه طی 4 سال تحویل داده خواهد شد.

«باسم جمیل انطوان»، کارشناس اقتصادی عراقی، تأکید می کند که بندر فاو به شریان اصلی اقتصاد عراق تبدیل خواهد شد و همه نیازهای وارداتی و صادراتی اش را تأمین خواهد کرد.

او گفت که توطئه های بسیاری برای مانع تراشی در به نتیجه رسیدن ابن پروژه وجود دارد چون طبیعی است که بسیاری ترجیح می دهند عراق بازار کالاهای صادراتی خودشان باشد.

وی پیش بینی کرد که این پروژه در صورت راه اندازی 150 تا 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که به معنای ارتزاق حدود یک میلیون نفر از آن ان است.

 عراق در روز پایانی سال گذشته میلادی قراردادی به ارزش 2.625 میلیارد دلار با شرکت کره ای دوو برای ساخت اولین مرحله از بندر فاو در بصره منعقد کرد.

به موجب این قرارداد که در بغداد و با حضور نمایندگان وزارت حمل و نقل عراق و شرکت کره ای دوو امضا شد، این شرکت کره ای کار ساخت 5 اسکله برای تخلیه کشتی ها و فضایی برای کانتینرها را برعهده خواهد گرفت.

در حاشیه این مراسم «فرحان الفرطوسی»، مدیر کل شرکت بنادر عراق گفت که شرکت دوو همچنین لایروبی و حفاری برای ایجاد کانال ناوبری را برعهده خواهد گرفت.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا