خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

پاپ در نامه‌ای به برهم صالح: عراق می‌تواند نقشی تاثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند

رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیر واتیکان در بغداد، نامه پاپ را از وی دریافت کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با «میتجا لسکوفار»، سفیر واتیکان در بغداد، نامه پاپ را از وی دریافت کرد.

سفیر واتیکان در آغاز دیدار ضمن انتقال درود و سلام پاپ به رئیس جمهوری عراق، نامه وی را به برهم صالح تقدیم کرد؛ نامه‌ای که پاپ در آن ضمن تشکر از دولت و ملت عراق بابت استقبال گرم انجام شده به هنگام سفر اخیر، تاکید کرده است: عراق با بهره‌گیری از تمدن، تاریخ و فرهنگ خود می‌تواند نقشی تاثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.

پاپ در این نامه با اشاره به اینکه تنوع فرهنگی، دینی و قومیتی عراق یکی از نقاط قوت این کشور است، از عراق در تلاش‌هایش برای برقراری امنیت، ثبات و صلح اعلام حمایت کرد.

در مقابل، برهم صالح با درخواست از سفیر واتیکان برای انتقال درود و احترام وی به پاپ، ضمن اشاره به اهمیت سفر وی به عراق و شهرهای آن اعم از بغداد، نجف، ذی قار، اربیل و موصل، از حمایت و اهتمام مستمر وی به مردم عراق تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: سفر پاپ، پیام همبستگی انسانی عمیق برای مردم عراق بود که خواهان پشت سر نهادن دشواری‌ها و برقراری امنیت و ثبات و تقویت همزیستی میان همه طیف‌ها و ترویج روحیه هزیستی و صلح در کشور و همه منطقه هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا