سرخط خبرهاسیاسی

بریتانیا از حملات هوایی به داعش در عراق طی ماه گذشته خبر داد

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد ماه گذشته در عراق شماری از مواضع داعش را هدف حمله هوایی قرار داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد ماه گذشته در چارچوب عملیاتی هماهنگ شده با نیروهای زمینی عراق که به مدت 10 روز به طول انجامید، مواضع داعش در شمال عراق را هدف حملات هوایی قرار داده است.

وزارت دفاع بریتانیا گفت نیروهای امنیتی عراق، عناصر داعش را از منطقه کوهستانی مخمور بین استان نینوا و اربیل در اقلیم کردستان بیرون راندند و جنگنده های بریتانیا و سایر جنگنده های ائتلاف بین المللی در حین عملیات، حملات هوایی انجام دادند.

این حمله در 22 مارس زمانی که از حضور عناصر داعش در سلسله غارهایی از کوهستان مخمور اطمینان حاصل شد، انجام شد و سه جنگنده نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا از نوع تایفون حملاتی با استفاده از موشک های استورم شادو انجام دادند.

وزارت دفاع بریتانیا گفت پس از پیگیری ها بعدی، موفقیت آمیز بودن حملات مشخص شد.

این وزارت همچنین اشاره کرد که در عملیات جداگانه ای در 4 آوریل یک پهپاد نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا با موشک های هیلفایر گروه کوچکی از عناصر داعش در شمال سوریه را هدف قرار داد.

در همین راستا «بن والاس»، وزیر دفاع بریتانیا گفت: نیروهای مسلح بریتانیا در کنار شرکای عراقی و نیروهای ائتلاف بین المللی به ریشه کن کردن تندروهای داعشی از مناطق اختفایشان ادامه می دهند.

وی افزود: بریتانیا متعهد به شکست داعش است، عملیات بریتانیا در عراق مانع از بازگشت داعش و ایدئولوژی سمی آن به عراق می شود و از قدرت آنها برای هماهنگ کردن حملات در سراسر جهان می کاهد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا