خبر اولسیاسی

جزئیات حمله موشکی امروز اسرائیل به اطراف دمشق

برخی منابع محلی در سوریه، جزئیاتی از حمله امروز اسرائیل به اطراف دمشق اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: جنگنده های اسرائیل صبح امروز پنجشنبه در حملاتی جدید، مواضعی نظامی را در اطراف دمشق هدف قرار دادند که منجر به مجروح شدن برخی نظامیان و ویران شدن انبار اسلحه شد.

برخی منابع محلی به العربی الجدید گفتند: حمله صبح امروز اسرائیل هشتمین حمله از آغاز سال میلادی جدید محسوب می شود که مواضع نظامی در غرب و جنوب دمشق را هدف قرار می دهد.

منابع مذکور احتمال دادند شمار مجروحان بسیار بالا باشد از آنجا که اشاره کردند صدای خودروهای اورژانس که مجروحان را منتقل می کردند در محل حمله شنیده شده است.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، حمله اسرائیل به غرب دمشق در اطراف ضاحیه قدسیا و اطراف انبار صحاری در جاده الدیماس متمرکز بود و صدای انفجارهای شدید ناشی از شلیک پدافندهای زمینی نیز شنیده شده است.

این حمله همچنین مرکز پژوهش های علمی در جمرایا و پایگاه نظامی در اطراف لشکر یکم در منطقه الکسوة در جنوب دمشق را نیز هدف قرار داد.

یک روزنامه نگار مقیم ضاحیه قدسیا به العربی الجدید گفت حمله اسرائیل به مواضع نظامی در اطراف ضاحیه قدسیا انجام شده و آتش سوزی به دنبال داشته است.

وی انفجارهای پی در پی در مناطق حمله را ناشی از بمباران انبار اسلحه دانست و گفت حمله این بار در مقایسه با دفعات گذشته بسیار وحشتناک بود.

پیش از این یک منبع نظامی سوری در گفت وگویی با رسانه های رسمی گفت: در ساعت 00:56 دقیقه بامداد امروز اسرائیل از خاک لبنان برخی از اهداف در اطراف شهر دمشق را هدف حملات موشکی قرار داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله و اکثر موشک ها را ساقط کرد و در این حمله 4 تن از نیروهای ارتش سوریه زخمی شدند علاوه بر اینکه خسارت های مادی نیز برجای ماند.

در ماه های اخیر، اسرائیل حمله به مکان های نظامی در سوریه را به ویژه در اطراف دمشق، تشدید کرده است.

طبق گزارش سالانه ارتش اسرائیل، در سال گذشته 50 حمله هوایی به اهداف در سوریه انجام شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا