اجتماعیسرخط خبرها

40 شهروند ایرانی از زندان های عراق آزاد شدند

40 شهروند ایرانی زندانی در زندان های عراق براساس تفاهم نامه قضایی میان دو طرف برای تبادل و انتقال زندانیان، آزاد شدند.

میدل ایست نیوز: 40 شهروند ایرانی زندانی در زندان های عراق با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مطابق با تفاهم نامه قضایی امضا شده بین دو کشور، آزاد شدند.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد صبح امروز (پنجشنبه) در تشریح این خبر به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: زندانیان مزبور که در دادگاههای عراق به تحمل مجازات های مختلف از جمله سه سال زندان تا حبس ابد محکوم شده بودند، به دلیل دوری از وطن دچار مشکلات عدیده شدند که با پیگیری صورت گرفته و تسهیل امور آنها در نهایت آزاد و امروز به ایران منقل می شوند.

سید موسی علیزاده طباطبایی افزود: همچنین خانواده این محکومان در ایران و دور از بستگان خود دچار مشکلات زیادی شده بودند که دستگاههای ذیربط جمهوری اسلامی با پیگیری موضوع و توافق با مسوولان عراقی نسبت به رفع نگرانی و حل مشکل آنها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم قضایی جمهوری اسلامی ایران با عراق، موضوع تبادل و انتقال زندانیان دوطرفه است، گفت: قرار است اتباع ایرانی رهایی یافته از زندان های عراق امروز با حضور نماینده سفارت ایران در بغداد و نیز نمایندگان دستگاه قضایی عراق از طریق مرز شلمچه وارد خاک ایران شوند.

کاردار سفارت ایران در بغداد ادامه داد: در همین راستا و پیش از این نیز با پیگیری سفارت ایران در عراق دهها تبعه ایرانی از زندان های عراق رهایی یافتند که آخرین مورد آن سال گذشته شامل 22 نفر شد.

طباطبایی با قدردانی از مقامات قوه قضاییه ایران و تشریک مساعی دستگاههای ذیربط در عراق گفت: عمده زندانیان رهایی یافته اخیر به مجازات زندان از سه سال تا حبس ابد محکوم شده بودند و برخی از آنها حداقل یک چهارم دوره مجازات خود را در عراق گذرانده اند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا