خبر اولسرخط خبرها

قوانین جدید عراق برای ترغیب شهروندان به دریافت واکسن کرونا

با افزایش شدید آمار ابتلا به کرونا در عراق، وزارت بهداشت این کشور از مردم خواست که از واکسن استفاده کنند.

میدل ایست نیوز: با افزایش شدید آمار ابتلا به کرونا در عراق، وزارت بهداشت این کشور از مردم خواست که از واکسن استفاده کنند.

«ربی فلاح حسن»، عضو دفتر روابط عمومی وزارت بهداشت عراق، تأکید کرد که با افزایش آمار ابتلا برای مردم ضروری است که هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

او از مردم خواست که به شایعات مغرضانه‌ای که هدف از آنها به وحشت انداختن مردم و منصرف کردن آنان از استفاده از واکسن است و در این باره اطلاعات غلط به مردم می‌دهند توجه نکنند.

وی افزود که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که فردی را که واکسن تزریق کرده ناقل ویروس بدانیم و لازم باشد او را در قرنطینه نگه داریم و چنین چیزی در هیچ دنیا وجود ندارد.

این مقام وزارت بهداشت عراق تأکید کرد که همه واکسن‌های مورد استفاده در عراق امن و اثرگذار و مورد تأیید نهادهای جهانی است.

وی تأکید کرد که کوتاهی مردم در مراجعه به مراکز بهداشتی و نیز در تزریق واکسن به یک فاجعه واقعی خواهد انجامید.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت عراق طی بیانیه‌ای رسمی با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از واکسن قوانین تازه‌ای تعین کرد.

به موجب این قوانین شرکت‌های هوایی بدون ارائه گواهی‌نامه دریافت واکسن حق صدور بلیت‌ پرواز برای شهروندان را ندارند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده که هر مرکز خرید یا فروشگاه یا رستورانی که همه کارکنان آن گواهی دریافت واکسن نداشته باشند تعطیل خواهد شد.

در اقدامی مشابه، همه بیمارستان‌های خصوصی و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌هایی که کارکنانشان واکسن دریافت نکرده باشند تعطیل می‌شوند.

در تازه ترین آمار موارد ابتلا به کرونا در عراق، وزارت بهداشت این کشور عصر روز پنجشنبه اعلام کرد که در 24 ساعت پیش از اعلام این آمار 7817 مورد جدید ابتلا به کرونا و 34 مورد فوت بر اثر کرونا شناسایی شده است.

عراق از دو هفته پیش سهم خود از واکسن استراتزینیکا در چارچوب نهاد بین المللی کوواکس را دریافت کرده و از عموم مردم خواسته که برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

با وجود این مردم عراق تاکنون اقبال چندانی به واکسیناسیون نشان نداده اند.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا