سرخط خبرهاسیاسی

نچیروان بارزانی به بغداد سفر می کند

مشاور سیاست خارجی رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد که «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان، طی روزهای آینده به بغداد سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «فلاح مصطفی»، مشاور سیاست خارجی رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد که «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان، طی روزهای آینده به بغداد سفر خواهد کرد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، وی گفت که هدف بارزانی از این سفر گسترش روابط بغداد و اربیل و رسیدن به دیدگاهی مشترک درقبال چالش‌هایی است که عراق و منطقه با آنها روبه‌روست.

او افزود که این سفر به خواست بارزانی انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای آن انجام شده و وی در این سفر با رئیس جمهور و نخست وزیر و شماری از مقامات و سران سیاسی عراق در بغداد دیدار خواهد کرد.

مصطفی دیدارهای دوجانبه و رفت و آمد مقامات بغداد و اربیل را اقدامی مهم برای تقویت روابط بغداد و اربیل و کاهش اختلافات آنها و تقویت ثبات در عراق دانست.

او درباره محورهای مذاکرات بارزانی در بغداد نیز گفت که مسائل زیادی برای بحث کردن هست که از جمله شامل موضوع بودجه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد ثبات اقتصادی و سیاسی می‌شود.

وی وضعیت کلی کشور و بحران کرونا و تأمین واکسن و اوضاع اقتصادی و هماهنگی امنیتی در مبارزه با تروریسم را از دیگر موضوعات مورد بحث در این سفر برشمرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا