سرخط خبرهاسیاسی

وزیر دفاع آمریکا: به حمایت از امنیت و ثبات اسرائیل در منطقه ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات اسرائیل و برتری نظامی آن در خاورمیانه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات اسرائیل و برتری نظامی آن در خاورمیانه تاکید کرد.

وزیر دفاع امریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنی گانتز»، همتای اسرائیلی خود در تل‌آویو گفت: شراکت ایالات متحده با اسرائیل مساله‌ای اساسی است و واشنگتن به حمایت از تل‌آویو ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر پایبندی امریکا به حمایت مستمر از اسرائیل و رایزنی با آن، از توافق مشترک برای تلاش تنگاتنگ به منظور بهبود همکاری دفاعی خبر داد.

آستین ادامه داد: در دیدار با گانتز درباره مسائلی نظیر دستیابی اسرائیل به جنگ‌افزارهای جدید و توافق عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی گفت‌وگو شد.

در مقابل، وزیر دفاع اسرائیل گفت: شراکت میان تل‌آویو و واشنگتن تاریخی طولانی‌ مدت دارد و بر اساس منافع و ارزش های مشترک استوار شده است.

وی افزود: از آستین بابت سفر به اسرائیل در نخستین سفرش به منطقه تشکر می‌کنم و این امر نشانگر عمق مناسبات ما با امریکا است.

گانتز با بیان که به دشمنان‌مان که برای سوء استفاده از اختلافات‌مان تلاش می‌کنند، می‌گویم: موفق نخواهید شد، اظهار داشت: مناسبات امریکا و اسرائیل در دوره بایدن به استحکام خود ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع اسرائیل اظهار داشت: از طریق توافقات و شراکت‌‌ نزدیک‌ مان با امریکا برای دستیابی به آنچه که برای حفظ امنیت اسرائیل و برتری نظامیش در منطقه ضروری است، همکاری خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اسرائیل به ایالات متحده امریکا به عنوان شریکی تمام‌قد برای مقابله با همه چالش‌ها از جمله ایران که تهدیدی راهبردی برای ثبات خاورمیانه است، نگاه می‌کند، ما با متحدان‌مان در امریکا تلاش خواهیم کرد هر گونه توافق با تهرات در راستای تضمین امنیت و ثبات اسرائیل باشد.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا