اقتصادیسرخط خبرها

وزیر کار ایران وارد بغداد شد/ ایران و عراق تفاهم نامه تبادل نیروی کار امضا می کنند

 وزیر کار ایران برای گفتگو و عقد چند تفاهم نامه همکاری با همتای عراقی خود در سفری سه روزه بامداد یکشنبه وارد بغداد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد شریعتمداری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برای گفت و گو و عقد چند تفاهم نامه همکاری با همتای عراقی خود در سفری سه روزه بامداد یکشنبه وارد بغداد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، محمد شریعتمداری در فرودگاه بغداد از سوی ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد، و تنی چند از مقامات دولت عراق مورد استقبال قرار گرفت.

شریعتمداری به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شده است و روز یکشنبه دیدارهایی با مقامات این کشور خواهد داشت.

همزمان با این سفر، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق گفت که در جریان سفر وزیر کار ایران به عراق، موضوع تفاهم و توافق مشترک و تبادل نیروی کار تخصصی بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: امضای تفاهم و توافق مشترک در موضوعات مختلف از جمله برنامه هایی است که در دستور کار سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران به بغداد وجود دارد.

وی افزود: تبادل هیات‌های خبره و متخصص در زمینه فعالیت های تعیین شده توسط دو طرف ایرانی و عراقی، توسعه همکاری ها در زمینه های آموزش حرفه ای، کارآفرینی، عملیاتی، روابط کار و امور اجتماعی از دیگر اهداف و چشم اندازهای این سفر خواهد بود.

به گفته وی ، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران علاوه بر همتای خود با سایر مقامات عراقی از جمله وزیر دارایی هم دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه یابد و تقویت شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا