سرخط خبرهاسیاسی

«مسرور بارزانی» از خنثی شدن طرح بزرگ تروریست های داعش در اربیل خبر داد

رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، خبر داد که نیروهای امنیتی اقلیم یک توطئه بزرگ تروریستی در اربیل را خنثی کرده اند.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، خبر داد که نیروهای امنیتی اقلیم یک توطئه بزرگ تروریستی در اربیل را خنثی کرده اند.

او در بیانیه ای رسمی که در ساعات پایان شب گذشته صادر شد تأکید کرد که بعد از یک عملیات امنیتی چند ماهه نیروهای امنیتی اقلیم توانستند یک توطئه تروریستی در اربیل را که توسط گروه های داعشی در سوریه برنامه ریزی شده بود خنثی کنند.

بارزانی تأکید کرد که دست اندرکاران این نقشه تروریستی دستگیر شده اند.

وی افزود که اقلیم کردستان اطلاعاتی به دست آورده که نشان می دهد گروه تروریست داعش در پایگاه نظامی الهول نقشه تروریستی ریخته است و این موضوع مایه نگرانی است و نشان می دهد که تروریست ها همچنان می توانند به صورت غیر قانونی در مرزهای عراق و سوریه تردد کنند.

رئیس دولت ایالتی کردستان عراق از نیروهای ائتلاف و نیروهای مسلح عراق خواست که تهدیدها علیه امنیت و ثبات اقلیم کردستان را جدی بگیرند.

وی خطاب به مردم اقلیم نیز گفت: «به مردم اقلیم کردستان و به همه کسانی که به این اقلیم تردد دارند اطمینان خاطر می دهم که در امنیت کامل هستند و نیروهای امنیتی شبانه روز برای تأمین امنیت همگان در اقلیم کردستان تلاش می کنند.

او همچنین از عملکرد دستگاه های امنیتی اقلیم و پایبندی و فداکاری آنان تقدیر کرد.

همزمان شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعترافات یک شبکه را که در پی اقدام تروریستی در اقلیم کردستان عراق بود منتشر کرد.

این تروریست ها در اعترافات خود تأکید می کنند که نقشه کار گذاشتن بمب های کنار جاده و ترور افراد با کلت را داشته اند.

براساس این گزارش ها، دو نفر از این تروریست ها به صورت غیر قانونی از عراق به ترکیه و از آنجا به ایران و از ایران به روستای رانیه رفته و سپس خود را به اربیل رسانده اند.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا