خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

اتحادیه اروپا اقدامات حقوقی لازم را برای تحریم مقامات لبنان آغاز می کند

کشورهای اروپایی در حال بررسی تحریم هایی علیه سران سیاسی لبنان هستند که شامل بلوکه شدن حساب های خارجی و منع ترددشان به کشورهای اروپایی می شود.

میدل ایست نیوز: منابع اروپایی خبر دادند که کشورهای اروپایی در حال بررسی تحریم هایی علیه سران سیاسی لبنان هستند که شامل بلوکه شدن حساب های خارجی و منع ترددشان به کشورهای اروپایی می شود.

روزنامه لبنانی «نداء الوطن» به نقل از یک منبع اروپایی مطلع از دستور کار هیئت وزیران اتحادیه اروپا خبر داد که در جلسه روز دوشنبه این هیئت اقدام برای «ایجاد چارچوب مناسب برای تحریم مقامات لبنانی که مانع از تشکیل دولت در این کشور شده اند» آغاز می شود.

اين منبع تأکید کرده که هنوز لیست نام ها و نوع تحریم ها مشخص نشده است هرچند اجمالا به بلوکه شدن حساب ها و ممنوعیت سفر مربوط می شود و افزوده که «اقدامات هنوز در مراحل اولیه است و نخست باید چارچوب های حقوقی تهیه شود که مبنای وضع تحریم ها علیه چهره ها باشد».

این مقام تأکید کرده که روز دوشنبه شاهد آغاز این روال باشد و هنوز مشخص نیست که کشورهای عضو چه واکنشی به آن داشته باشند.

هفته گذشته نیز چند دیپلمات اروپایی به خبرگزاری «رویترز» گفتند که اتحادیه اروپا و فرانسه در حال بررسی وضع تحریم علیه سیاستمداران لبنانی هستند.

براساس این گزارش، این تحریم‌ها شامل توقیف اموال این سیاستمداران در خارج از لبنان و ممنوعیت ورود آنها به اتحادیه اروپا می‌شود و هدف از آنها واداشتن این سیاستمداران به افزایش تلاش جهت نجات لبنان از فروپاشی کامل است.

با وجود گذشته بیش از 6 ماه از انفجار مهیب بندر بیروت که به استعفای دولت «حسان دیاب» انجامید، نیروهای سیاسی لبنان همچنان نتوانسته‌اند با غلبه بر اختلافات خود در این کشور دولت تشکیل دهند.

همزمان «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه، نیروهای سیاسی لبنان را به مانع‌تراشی عمدی در روند تشکیل دولت در این کشور متهم کرد.

او در سخنانی تأکید کرد که نیروهای سیاسی لبنان کور شده‌اند و هیچ کاری برای نجات این کشور نمی‌کنند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند و افزود که این به خودی خود جرم است.

لودریان گفت که این نیروهای سیاسی حاضر به توافق با یکدیگر نیستند و افزود که بحران در لبنان نتیجه یک حادثه طبیعی نیست بلکه نتیجه نیروهای سیاسی شناخته‌شده‌ای است که عمدا مانع از خروج از بحران می‌شوند و تأکید کرد که همه می دانند این نیروهای سیاسی کدام‌اند.

او ادامه داد که پاریس درقبال کسانی که منافع شخصی خود را بر منافع کشور اولویت داده‌اند دست به اقدام خواهد زد و افزود که اگر این نیروها تصمیمات مناسب نگیرند، روزهای آینده روزهایی سرنوشت‌ساز خواهد بود و «ما به مسئولیتمان عمل می‌کنیم».

منبع
نداء الوطن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا