خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

برهم صالح: انتخابات پیش رو واپسین فرصت برای نظام سیاسی کنونی عراق است

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که انتخابات پیش رو واپسین فرصت برای نظام سیاسی کنونی عراق است و وقت آن رسیده که این نظام سیاسی تن به تغییر بدهد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، ضمن تأکید بر ضرورت تضمین شفافیت در انتخابات پیش روی عراق تأکید کرد که این انتخابات واپسین فرصت برای نظام سیاسی کنونی کشور است.

صالح در مصاحبه با شبکه عراقی «الشرقیه نیوز» گفت که انتخابات پیش رو باید کاملا شفاف و به دور از هر شائبه ای باشد و مردم بتوانند در آن بدون نظارت کسی شایسته ترین ها را انتخاب کنند.

وی افزود که انتخابات پیش رو واپسین فرصت برای نظام سیاسی کنونی عراق است و وقت آن رسیده که این نظام سیاسی تن به تغییر بدهد.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که مردم عراق انتخابات سابق را تحریم کردند چون آن را بازتاب دهنده اراده واقعی خود نمی دانستند و برای همین بود که جنبش مردمی در عراق شکل گرفت.

صالح افزود که جوانان بصره و نجف و سلیمانیه و موصل و سنجار و همه شهرها مطالبات مشترکی دارند که به زندگی بهتر و فرصت های برابر شغلی مربوط می شود و تأکید کرد که فساد و خشونت یکدیگر را بازتولید می کنند.

او گفت که شهروندان در همه نقاط کشور از وضعیت فعلی رضایت ندارند و خواستار اصلاحات ساختاری هستند و هم اکنون جنبشی جدی و مردمی و نخبه گرایانه برای اصلاح نظام حکومت شکل گرفته است.

صالح تظاهرات اکتبر 2019 را یک جنبش اجتماعی استوار خواند که همه در آن سیم بودند و افزود که این جنبش اکنون تأثیر بسیار شدیدی بر نظام سیاسی عراق دارد و باعث تغییر قانون انتخابات و تشکیل کمیساریای عالی مستقل انتخابات شده است.

وی همچنین تأکید کرد که آنچه موجب مشکلات در منطقه شده نبود نظام مشترک منطقه ای است و افزود که شکل گیری عراق قدرتمند و مقتدر و دارای حاکمیت که محل تلاقی منافع باشد می تواند سنگ بنای نظام مشترک منطقه مبتنی بر منافع مشترک جمعی شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا