سرخط خبرها

سران برخی از کشورها، روز ملی سوریه را به بشار اسد تبریک گفتند

ایران، عمان، موریتانی، مالزی و ارمنستان، برخی از کشورهایی هستند که روز ملی سوریه را به بشار اسد تبریک گفتند.

میدل ایست نیوز: سران برخی از کشورهای جهان با ارسال پیامی به «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، فرا رسیدن روز ملی سوریه را به او و ملت سوریه تبریک گفتند.

«هیثم بن طارق»، سلطان عمان در پیامی فرارسیدن روز ملی سوریه را به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تبریک گفت.

وی در این پیام ضمن آرزوی سلامتی برای بشار اسد، از خداوند متعال برآورده شدن تمامی خواسته‌های ملت سوریه برای ثبات، پیشرفت و شکوفایی را خواستار شد.

بشار اسد همچنین پیام تبریک دیگری را از «محمد ولد الشیخ الغزوانی»، همتای موریتانیایی خود دریافت کرد. رئیس جمهوری موریتانی در این پیام برای ملت سوریه آرزوی پیشرفت و آسایش بیشتر کرد. وی همچنین بر ادامه تلاش‌ها برای تقویت و توسعه روابط و همکاری میان سوریه و موریتانی تأکید کرد.

«حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران نیز فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را به اسد، دولت و مردم سوریه صمیمانه تبریک گفت.

وی افزود: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه، پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش روزافزون روابط فی مابین در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و شکوفایی دولت و ملت برادر سوریه را مسألت دارم.

«نیکول پاشینیان»، نخست وزیری ارمنستان نیز با ارسال پیام تبریکی 17 آوریل روز ملی سوریه را تبریک گفت.

وی گفت: از صمیم قلب روز ملی سوریه را به رئیس جمهوری و ملت دوست سوریه تبریک می گویم. پیوندهای تاریخی مستحکم و دوستی بین دو ملت، زمینه حقیقی برای همکاری و توسعه روابط بین دو کشور فراهم می کند.

پاشینیان ضمن ابراز امیدواری برای گذر سوریه از بحرانش و برقراری صلح و ثبات در آن کشور، برای اسد سلامتی و موفقیت و برای ملت سوریه صلح و شکوفایی را آرزو کرد.

پادشاه مالزی نیز در پیامی عید الجلاء (روز ملی سوریه) را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت و بازگشت امنیت و ثبات و رفاه به سراسر خاک سوریه را آرزو کرد.

پادشاه مالزی تاکید کرد که سوریه و مالزی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین آنها در سال 1958 روابط گرم و دوستانه ای داشته اند. وی همچنین نسبت به تقویت این روابط که به نفع مردم دو کشور هست ابراز امیدواری کرد.

مردم سوریه 17 آوریل هر سال را به مناسبت خروج آخرین سرباز فرانسوی از خاک این کشور در تاریخ 17 آوریل 1946، جشن می‌گیرند و این روز در سوریه به عنوان روز استقلال نامیده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا