اقتصادیسرخط خبرها

شکایت ترکیه از عربستان در سازمان تجارت جهانی

ترکیه به دلیل کارزار تحریم کالاهای این کشور در عربستان علیه ریاض در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

میدل ایست نیوز: ترکیه به دلیل کارزار تحریم کالاهای این کشور در عربستان علیه ریاض در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

به گزارش روزنامه صباح ترکیه، آنکارا رسما از ریاض به دلیل اقداماتش در محدودسازی تجارت میان دو کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

مقامات ترکیه همچنین از مسئولان تجاری عربستان خواسته‌اند تا به سرعت خودروهای حامل کالای این کشور که در گمرک‌ها متوقف شده‌اند را آزاد کنند.

روزنامه صباح افزود که ترکیه 3 نامه‌ در فاصله زمانی متفاوت به «ماجد بن عبدالله القصبی»، وزیر تجارت عربستان نوشته و در آن ناخرسندی عمیق خود را نسبت به رفتار نادرست با شرکت‌های صادراتی و تولیدی ترکیه ابراز کرده و خواستار پایان دادن به این رفتارها شده است.

صباح به نقل از «روحسار پکجان»، وزیر تجارت ترکیه نوشت: عربستان از 15 نوامبر سال 2020 چندین کامیون ترکیه‌ای حامل فرآوردهای شیری، تخم مرغ و گوشت سفید و غیره را در ورودی گمرک‌ها نگه‌داشته و اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد.

«عجلان العجلان»، تاجر مهم و رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی چند ماه پیش در توئیتی نوشته بود: «تحریم تمامی معاملات با ترکیه، از واردات کالاهای محصول آن کشور گرفته تا سرمایه‌گذاری و جهانگردی در واکنش به تدوام خصومت دولت ترکیه علیه رهبری، کشور و شهروندان ما وظیفه هر تاجر و شهروند سعودی است.»

اتاق بازرگانی عربستان سعودی متشکل از تجار این کشور یک نهاد خصوصی است.

اداره روابط عمومی حکومت عربستان سعودی حاضر نشد در مورد این موضوع اظهارنظر کند.

منبع
sabah

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا