خبر اولسرخط خبرها

صدور 58 حکم بازداشت و احضار به اتهام فساد ازسوی سازمان پاکدستی عراق در یک ماه

سازمان پاکدستی عراق با انتشار بیانیه ای رسمی آمار احکام بازداشت و احضار صادره از این سازمان در ماه مارس را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق با انتشار بیانیه ای رسمی آمار احکام بازداشت و احضار صادره از این سازمان در ماه مارس را اعلام کرد.

در بیانیه رسمی این سازمان که امروز (دوشنبه 19 آوریل) منتشر شده آمده که این سازمان در ماه مارس 58 حکم بازداشت و احضار برای مقامات عراقی صادر کرده است.

این بیانیه افزوده که در این میان 8 حکم بازداشت و 50 حکم احضار برای یک نماینده فعلی مجلس و یک نماینده سابق مجلس و یک وزیر اسبق و یک قائم مقام وزیر صادر شده است.

در این بیانیه آمده که 25 مدیر کل فعلی و سابق و 2 فرماندار و 22 عضو شورای استانداری هم مشمول این احکام بازداشت و احضار قرار گرفته اند.

سازمان پاکدستی عراق افزوده که 14 تن از کسانی که این احکام برایشان صادر شده در حین مأموریت هستند و 7 نفر هم «فراری» محسوب می شوند.

این بیانیه تأکید کرده که یکی از احضار شدگان به قید وثیقه آزاد شده و تحقیقات درباره پرونده وی ادامه دارد و یکی به دادگاه ارجاع داده شده و یکی هم مورد عفو واقع شده است.

این سازمان در ماه فوریه گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در سال گذشته میلادی 82 حکم احضار و بازداشت برای وزرا یا افرادی هم رتبه وزرا و 624 حکم احضار و بازداشت برای مدیر کل ها صادر کرده است.

گفتنی است که سازمان پاکدستی عراق یکی از دستگاه های حکومتی در عراق است که در عرصه مبارزه با فساد فعالیت می کند. دستگاه دیگری که در این عرصه فعال است و اخیرا بازداشت «جمال الکربولی»، چهره سیاسی شاخص اهل سنت، را اجرا کرده کمیته مبارزه با تروریسم است که نخست وزیر عراق در اکتبر سال گذشته آن را تشکیل داد.

این کمیته با حکم نخست وزیر عراق اختیارات ویژه ای دارد و سرلشکر احمد ابورغیف که حقوق دان هم هست به ریاست آن تعیین شده است. الکاظمی دستور داد که مسئول پیگیری و اجرای احکام صادره از این کمیته دستگاه مبارزه با تروریسم عراق باشد.

منبع
سازمان پاکدستی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا