سرخط خبرهاسیاسی

پارلمان عراق در پی استیضاح وزیر دارایی به علت اعمال مالیات بر درآمد

برخی نمایندگان پارلمان عراق در حال جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر دارایی عراق در پی تصمیم اخیر وی برای اعمال مالیات بر درآمد کارمندان هستند.

میدل ایست نیوز: پارلمان عراق شاهد درخواست نمایندگان برای استیضاح «علی علاوی»، وزیر دارایی عراق در پی اقدامات اخیر وی برای اعمال مالیات بر درآمد کارمندان است.

«عباس صروط»، یکی از نمایندگان پارلمان عراق در گفت وگویی مطبوعاتی در این باره گفت: اخیرا نمایندگان پارلمان برای استیضاح وزیر دارایی عراق امضا جمع کردند که در صورت استیضاح، مطالبی از جمله اعمال مالیات بر درآمد کارمندان و کاهش ارزش دینار در مقابل دلار مطرح خواهد شد.

وی اشاره کرد که استیضاح وزیر دارایی حداکثر یک تا دو هفته دیگر صورت می گیرد و با بیان اینکه برخی به دنبال برکناری او هستند، گفت که در نهایت مساله به پاسخ وزیر دارایی به سوالات نمایندگان بستگی دارد.

«احمد الکنانی»، عضو پارلمان عراق نیز با تاکید بر اهمیت استیضاح وزیر دارایی عراق پس از تصمیم وی برای اعمال مالیات بر درآمد کارمندان گفت که وزیر دارایی مفاد بودجه عراق را نقض و بندهای آن را نادرست تفسیر کرده است.

وی در گفت وگویی با «العربی الجدید» اشاره کرد که پیش از این نیز امضا برای استیضاح وی جمع آوری شده بود اما ریاست پارلمان هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد. الکنانی اظهار داشت که استیضاح وزیر دارایی برای اطلاع از علت اقداماتش که غالبا باری بر دوش شهروندان عراق می باشد، ضروریست.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تاکید کرد که وزیر دارایی عراق مستحق برکناری است چرا که در اداره امور وزارتش ناکام بود.

گفتنی است گام های وزیر دارایی عراق برای اجرای مالیات بر درآمد ایجاد جدل بین دولت و پارلمان عراق را موجب شد.

پیش از این وزیر دارایی عراق در روز جمعه دستور اخذ مالیات بر درآمد از کارمندان را صادر کرد.

وزارت دارایی عراق نیز گام های عملی این اقدام را آغاز و تاکید کرد این تصمیم در بودجه مالی 2021 عراق آمده است و خارج از مفاد بودجه عراق که اخیرا توسط نیروهای سیاسی به تصویب رسید، نیست.

بودجه 2021 عراق اوایل ماه جاری میلادی پس از کشمکش های زیاد به میزان 88 میلیارد دلار و با 19 میلیارد دلار کسری تصویب شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا