خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تاکید مشاور امنیت ملی عراق و سفیر عربستان بر اهمیت گفت‌وگو و همگرایی میان کشورهای منطقه

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر عربستان در بغداد بر اهمیت گفت‌وگو و حُسن همجواری برای تقویت ثبات و توسعه منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق و «عبدالعزیز الشمری»، سفیر عربستان در بغداد بر اهمیت گفت‌وگو و حُسن همجواری تاکید کردند.

در این دیدار که در دفتر الاعرجی در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره تقویت مناسبات برادرانه میان بغداد و ریاض رایزنی و بر اهمیت داشتن روابط گسترده و همگرایی با همه کشورها از طریق گفت‌وگوی سازنده و تلاش و همکاری مشترک تاکید کردند.

الاعرجی و الشمری در این دیدار همچنین درباره اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، راهکارهای پایان دادن به اختلافات در راستای منافع مردم منطقه رایزنی و تاکید کردند گفت‌وگو، تفاهم و حُسن هم‌جواری می‌تواند به تقویت ثبات، توسعه و تشویق به سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها بیانجامد.

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر عربستان در بغداد در پایان بر اهمیت ثبات هر چه بیشتر منطقه از رهگذر پشت سر نهادن بحران‌ها و تمرکز بر منافع مشترک مردم منطقه تاکید کردند.

پیش از این منابع آگاه از دیدار هیات ایرانی و سعودی در بغداد خبر داده بوده‌اند.

در همین رابطه، یک مقام بلندپایه عراقی، گزارش‌های رسانه‌ها درباره دیدار چند روز پیش مسئولان سعودی و ایرانی در بغداد را «دقیق» خواند و گفت: این دیدار در داخل منطقه الخضراء بغداد و در سطح مسئولان امنیتی دو کشور با ابتکار دولت عراق برگزار شد.

وی گفت:این نشست 12 روز پیش در منطقه الخضرا در مرکز بغداد با نظارت قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و زیر نظر مستقیم الکاظمی و در چارچوب حل و فصل مناسبات تنش‌آلود تهران و ریاض برگزار شد.

وی افزود: این دیدار بیشتر برای برآورد طرفین از مواضع یکدیگر بوده است تا اینکه به بررسی پرونده‌ای خاص بپردازند.

این مقام عراقی گفت: بغداد تلاش می‌کند نقش میانجی را در این پرونده ایفا کند زیرا دولت نسبت به خطرات تنش بر سر پرونده امنیتی آگاه است.

وی اظهار داشت بغداد کانال‌های ارتباطی میان ایران و مصر و ایران و اردن را برقرار کرده و نخست وزیر این کشور علاقمند به ایفای نقش فعال در بدل کردن عراق به پل ارتباطی قدرت‌های منطقه است.

همچنین بخوانید:

جزئیات دیدار مسئولان سعودی و ایرانی در بغداد از زبان یک مقام عراقی

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا