خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزیر داخله اقلیم کردستان: در تلاش برای تشکیل اتاق عملیات مشترک با بغداد هستیم/حمله پهپادی اخیر به اربیل تحولی خطرناک است

وزیر امور داخله اقلیم کردستان تاکید کرد حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل اقدامی تروریستی است که با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات اقلیم کردستان صورت می‌گیرد.

میدل ایست نیوز: «رییر احمد»، وزیر امور داخله اقلیم کردستان تاکید کرد حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل اقدامی تروریستی است که با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات اقلیم کردستان صورت می‌گیرد.

ریبر احمد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: عاملان حمله اخیر اربیل در اقلیم کردستان نیستند و آنها از پشت مراکز استقرار نیروهای ارتش به اقلیم نفوذ کردند و تحقیقات مشترک میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان در این باره ادامه دارد و به محض دستیابی به اطلاعات جدید، نتایج تحقیقات اعلام خواهد شد.

وی گفت: حمله اخیر با استفاده از پهپاد صورت گرفت که این، تحولی خطرناک برای هدف قرار دادن غیر نظامیان و نیروهای ائتلاف بین‌المللی است که همه گروه‌های سیاسی در اقلیم و عراق این حمله را محکوم کردند.

وزیر امور داخله اقلیم کردستان تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی عاملان و مکان پرواز این پهپاد در جریان است و دولت اقلیم تاکید کرده است اوضاع نابسامان در مناطق مرزی به دلیل منازعات خارجی است.

وی افزود: منازعات خارجی تاثیر پررنگی بر زندگی شهروندان دارد لذا از همه طرف‌ها می‌خواهیم مشکلات‌شان را خارج از مرزهای اقلیم کردستان حل و فصل کنند.

احمد اظهار داشت: متاسفانه شکاف‌های امنیتی موجود میان پیشمرگه و نیروهای ارتش به مکانی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و ما برای حل این معضل با دولت فدرال در حال مذاکره و گفت‌وگو هستیم و به این گفت‌وگوها تا تشکیل اتاق عملیات مشترک برای جلوگیری از سوء استفاده تروریست‌ها از این شکاف‌های امنیتی ادامه خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: عملیات تروریستی اخیر و حمله به شهر اربیل در راستای بر هم زدن پیشرفت، امنیت و ثبات اقلیم کردستان و هدف گرفتن نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوده است و ما به مذاکرات خود با دولت فدرال ادامه خواهیم داد تا اربیل به مکانی برای تصفیه حساب‌های خارجی تبدیل نشود.

در همین رابطه «جبار یاور»، دبیرکل وزارت پیشمرگه پیشتر تاکید کرده بود راکت‌هایی که فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار می‌دهد از مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی عراق شلیک می‌شود لذا تحقیقات در حیطه مسئولیت دولت فدرال قرار دارد که قول داده ابعاد کامل این حملات را اعلام کند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا