خبر اولسرخط خبرها

پیشنهاد تشکیل دولت انتقالی در لبنان توسط ارتش تا اجرای انتخابات

نایب رئیس مجلس لبنان و سیاستمدار کهنه کار مسیحی لبنانی، خواستار واگذاری قدرت سیاسی در لبنان به دستگاه نظامی در مرحله ای انتقالی شد.

میدل ایست نیوز: «ایلی الفرزلی»، نایب رئیس مجلس لبنان و سیاستمدار کهنه کار مسیحی لبنانی، خواستار واگذاری قدرت سیاسی در لبنان به دستگاه نظامی در مرحله ای انتقالی شد.

با گذشت حدود 9 ماه از استعفای دولت «حسان دیاب» و با همه فشارهای خارجی نیروهای سیاسی لبنان نتوانسته اند بر اختلافات خود برسر تشکیل دولت جدید توافق کنند، این چهره سیاسی مهم لبنانی خواستار واگذاری قدرت به ارتش شد.

او در کنفرانسی مطبوعاتی با انتقاد شدید از «جریان ملی آزاد»، وابسته به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و مسئول دانستن آن در بن بست سیاسی در این کشور، گفت که «بهترین و فوری ترین و فراگیرترین و کامل ترین راه برون رفت از این بحران که شاید در جهان بی سابقه باشد این است که ما نیروهای سیاسی با هم توافق کنیم که قدرت سیاسی را به واگذار کنیم و از ارتش بخواهیم که در یک دوره انتقالی قدرت را  به دست بگیرد و فضا را برای برگزاری انتخابات و ساخت دوباره سلطه سیاسی در لبنان مهیا کند».

این اظهارات با واکنش «سلیم جریصاتی»، مشاور رئیس جمهور لبنان، مواجه شد که گفت که ارتش لبنان ارتشی است که مشروعیت خود را از قانون اساسی کشور گرفته و نمی شود در وضعیت های حساس و تنگناها قانون کشور را به تعلیق درآورد.

او افزود که رئیس جمهور لبنان هرکه باشد در زمان مسئولیت خود رئیس حکومت و نماد یکپارچگی ملی و ستون اصلی سیاست کشور است.

همزمان دفتر سیاسی جنبش امل به ریاست «نبیه بری» در بیانیه ای تأکید کرد که هنوز اراده جدی در میان مسئولان ذی ربط برای تشکیل دولت که در حال حاضر مهم ترین مسئله لبنان است شکل نگرفته است.

در این بیانیه آمده که بحران های اقتصادی و اجتماعی در لبنان هرروز سخت تر می شود و سایه سنگین خود را بر ثبات لبنان انداخته و دولتی هم در کار نیست و حکومت اقتدار خود را از دست داده و با وجود این همچنان کسانی بر شرط و شروط خود پافشاری می کنند تا مانع از رسیدن به راه حل واقعی برای مشکلات شوند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا