خبر اولسیاسی

آیا انتخابات فلسطین بخاطر قدس به تعویق می افتد؟

مقامات فلسطینی تاکید دارند در صورت عدم موافقت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس، انتخابات فلسطین به تعویق خواهد افتاد.

میدل ایست نیوز: مسئولان فلسطینی تاکید می کنند در صورتی که تلاش های فلسطین برای فشار بر اسرائیل برای موافقت با برگزاری انتخابات در قدس، موفقیت آمیز نباشد، تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام به تعویق انداختن انتخابات خواهد کرد.

در همین رابطه «نبیل شعث»، مشاور «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته گفت: تعویق انتخابات فلسطین در صورتی که فشارها بر اسرائیل برای برگزاری انتخابات در قدس نتیجه ندهد، امکان پذیر است.

وی در گفت وگویی با «العربی الجدید» اظهار داشت: ما نمی خواهیم به هر دلیلی انتخابات به تعویق بیافتد اما نمی خواهیم اجازه دهیم اسرائیل مانع از رای دادن مردم ما در قدس شود و تنها دلیلی که ممکن است انتخابات را به تعویق بیاندازد، مخالفت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس است.

این اظهارات مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی مطرح می شود که مردم نسبت به برگزاری انتخابات در فلسطین شک دارند و این اظهارات موجب می شود روز به روز شک آنان به یقین تبدیل شود چرا که مقامات فلسطینی می گویند انتخابات بدون قدس برگزار نمی شود و اسرائیل نیز با این موضوع موافقت نکرده است.

برخی منابع مطلع به العربی الجدید گفتند تصمیم گیری درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات فلسطین طی یک نشست گسترده سران فلسطین که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، قطعی می شود.

بنا به گفته این منابع نشستی به ریاست محمود عباس با سران گروه ها و اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح و فرماندهان امنیتی و مشاوران برگزار خواهد شد تا درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات تصمیم گرفته شود.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود به العربی الجدید گفت به احتمال زیاد انتخابات فلسطین پیش از 30 آوریل که موعد آغاز تبلیغات انتخاباتی است، به تعویق می افتد.

وی اشاره کرد که تعویق انتخابات به دلیل عدم موافقت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس به موجب فرمان ریاست جمهوری و تا پیش از 30 آوریل انجام می شود.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد محمود عباس درحال حاضر با سران کشورهای خارجی و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین رایزنی می کند تا تحرکاتی در اروپا با هدف فشار بر اسرائیل برای اجازه برگزاری انتخابات در قدس انجام شود.

از طرفی دیگر «احمد مجدلانی»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به العربی الجدید گفت: ما به متن پروتکل ویژه توافق اسلو درباره برگزاری انتخابات در قدس شرقی و از طریق ادارات پست پایبندیم.

مجدلانی افزود: اهمیت این پروتکل به این است که مساله اشغالگری اسرائیل در قدس شرقی را تصدیق می کند و اینکه قدس شرقی بخشی از مذاکرات نهایی است که هنوز انجام نشده است.

همچنین بخوانید

آیا اسرائیل اجازه برگزاری انتخابات فلسطینی در بیت‌المقدس را می‌دهد؟

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا