خبر اولسرخط خبرها

رويترز: دور دوم مذاکرات ایران و عربستان در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد

دور تازه مذاکرات در ماه جاری برگزار خواهد شد و تعیین دقیق زمان مذاکرات مشروط به تعیین تکلیف مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران است.

میدل ایست نیوز: چند مقام و دیپلمات در خاورمیانه به خبرگزاری «رویترز» گفته اند که مقامات ایرانی و عربستانی در حال برنامه‌ریزی برای برگزار دور تازه‌ای از مذاکرات طی حداکثر یک ماه آینده هستند.

تاکنون عربستان اخبار منتشر شده درباره دور اول نشست مقامات دو کشور را که به گفته رسانه‌ها در 9 آوریل در بغداد برگزار شده تأیید نکرده است، ایران نیز این اخبار را تکذیب نکرده است.

«رویترز» به نقل از یک مقام در خاورمیانه خبر داد که دور اول این مذاکرات «بسیار سازنده» بوده و طرفین مسائل بسیاری ازجمله مسئله یمن و لبنان را  بررسی کرده‌اند.

یک مقام و دو منبع منطقه‌ای نیز به این خبرگزاری گفته‌اند که دور تازه مذاکرات در ماه جاری برگزار خواهد شد و تعیین دقیق زمان مذاکرات مشروط به تعیین تکلیف مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران است.

یک دیپلمات خارجی در عربستان نیز گفته که این نشست در اواخر ماه جاری یا اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.

این گزارش به نقل از منابع آگاه تأکید کرده که رئیس هیئت مذاکره‌کننده عربستان «خالد حمیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان و ازجانب ایران «سعید ایروانی»، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هستند.

براساس این گزارش، یک مسئول منطقه‌ای تأکید کرده که در دور اول مذاکرات موضوع توقف حملات انصارالله به عربستان در ازای حمایت ریاض از مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی موضوع بحث بوده است.

همچنین موضوع لبنان نیز از دیگر موضوعات مورد بحث بوده است.

این مقامات گفته‌اند که بعید است دو کشور در شرایط کنونی به توافقی برسند و صرفا تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه است.

 

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا