اقتصادیسرخط خبرها

وزیر برنامه‌ریزی عراق: سالانه یک میلیون نفر به جمعیت عراق افزوده می شود/ 10 درصد جمعیت کارمند دولتی‌اند

وزیر برنامه ریزی عراق، با اعلام آمار کارکنان دولتی در عراق تأکید کرد که وضعیت اقتصادی عراق اجازه افزایش جذب بیشتر نیروی کار دولتی را نمی دهد.

میدل ایست نیوز: «خالد بتال النجم»، وزیر برنامه ریزی عراق، با اعلام آمار کارکنان دولتی در عراق تأکید کرد که وضعیت اقتصادی عراق اجازه افزایش جذب بیشتر نیروی کار دولتی را نمی دهد.

به گزارش «الفرات نیوز»، او در مصاحبه ای گفت که 10 درصد جمعیت عراق کارمند هستند و افزود که وضعیت عراق اجازه جذب کارمندان بیشتر را نمی دهد.

او گفت که امسال 420 هزار تن از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند و جمعیت عراق هر سال یک میلیون نفر افزایش پیدا می کند و افزود که عراق به جامعه بین المللی تعهد داده که آمار زادوولد و فوتی های خود را کاهش دهد.

وی تأکید کرد که مفهوم کارمند در عراق با آنچه در جهان مطرح است تفاوت دارد و باید این فرهنگ عوض شود و کارمند براساس مهارت و شایستگی اش حقوق دریافت کند.

النجم گفت که 350 هزار کارمند بخش خصوصی خدمات بیمه دریافت می کنند.

وی همچنین خبر داد که یک میلیون کارگر خارجی غیر قانونی در عراق وجود دارد و افزود که در چارچوب نظام استخدامی جدید بیش از یک میلیون و 300 هزار کارمند ثبت شده اند و تأکید کرد که این نظام باعث شناسایی کارمندان موهوم (فضائی) می شود.

او ویژگی دیگر این نظام استخدامی را که به موجب آن حقوق کارکنان به صورت الکترونیکی واریز می شود، شناسایی موارد دریافت حقوق دوگانه دانست.

وزیر برنامه ریزی عراق همچنین تأکید کرد که میانگین درآمد سالانه هر فرد در این کشور 5-6 هزار دلار است و افزود که عراق در شمار کشورهای نیمه ثروتمند قرار می گیرد.

او گفت که صنایع عراق نیاز به آزاد شدن از چنگ شرکت های دولتی دارد و افزود که دولت توانایی تقویت صنایع کشور را ندارد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا