خبر اولسرخط خبرها

18 تن در رابطه با حوادث اخیر اردن بازداشت شده‌اند

خبرگزاری رسمی اردن (بترا) از بازداشت 18 تن به اتهام تلاش برای برهم زدن امنیت و ثبات اردن خبر داد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی اردن (بترا) از بازداشت 18 تن به اتهام تلاش برای برهم زدن امنیت و ثبات اردن در پرونده‌ای که رسانه‌های حکومتی اردن آن را «فتنه» می‌خوانند خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از منبعی در دادستانی نظامی اردن که نامی از آنها نیاورده تأکید کرده که  تحقیقات درباره متهمان به پایان رسیده و پرونده براساس روال قانونی به دادگاه ارجاع داده خواهد شد.

پیش از این «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، گفته بود که در این پرونده 14 تا 16 نفر بازداشت شده اند.

روز گذشته نیز دادستانی اردن از پایان تحقیقات درباره این حادثه خبر داد و تأکید کرد که بخش‌های مختلفی در این پرونده دست داشته اند.

به گفته «حازم المجالی»، دادستان کل دادگاه امنیت اردن، نتایج تحقیقات در خصوص کودتای اخیر در اردن حاکی از آن است که افرادی که در این قضیه دست داشتند، نقش و اقدامات مختلف و متفاوتی داشتند که تهدید آشکاری برای امنیت و ثبات اردن محسوب می شد.

المجالی افزود که دادستانی امنیتی اردن در حال اتمام مراحل پایانی تحقیقات و انجام اقدامات الزامی برای ارجاع پرونده به دادگاه امنیتی اردن است.

از طرفی دیگر هیئت وکلا بازداشت شدگان کودتای اخیر اردن اعلام کرد به آنها اجازه داده نشده با دو تن از موکلان خود دیدار کنند و گفته اند وکلای دیگری برای آن دو اتخاذ شده است.

گفته شده «یاسر المجالی»، مدیر دفتر شاهزاده حمزه و «سمیر المجالی»، دوست شاهزاده حمزه دو نفری هستند که وکلای آنها تغییر یافته است.

هیئت وکلا اعلام کرده است که با 5 تن از بازداشت شدگان دیدار کرده اند و آنها صخر الفایز، مصطفی ابو عنیز، فراس العکور، حتمل السرحان و فؤاد الربابعه هستند که در وضعیت خوبی به سر می برند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا